حضور صنعتگران در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

اقتصاد ایران: صنعتگران برای کاربردی سازی ربات‌های ساخته شده در مسابقات روبوکاپ در هفدهمین دوره از این مسابقه حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر داود ثمری دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار این دوره از رقابت‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی نخبگان رباتیک کشور و جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه هوش مصنوعی هدف این مسابقات است.

وی افزود: در حال حاضر این رقابت به منظور ارائه ربات‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی و حمایت بخش صنعت کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برگزار می شود.

ثمری با بیان اینکه با هدف کاربردی سازی ربات ها صنعتگران در این رقابت رباتیکی حضور دارند، گفت: امیدواریم در جریان برگزاری این رویداد، ربات‌های ساخته شده به بخش صنعتی کشور وارد شوند و به تبع آن صنعت کشور از مزایای این ربات‌ها در بهبود عملکرد بهره‌برداری کند.

معاون فناوری واحد علوم تحقیقات اضافه کرد: همچنین در این رقابت، رویداد سکوی پرتاب با موضوع شناسایی و تقدیر از رساله‌ها و پایان نامه‌های برتر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی برگزار می شود.

دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به حمایت از تیم‌های منتخب گفت: تیم‌های برگزیده این مسابقات در صورت تمایل می‌توانند نسبت به تبدیل تیم‌ خود به یک استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان در واحد علوم و تحقیقات و در مرکز رشد این دانشگاه اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین با تشکیل انجمن فناوری رباتیک، افراد برگزیده و منتخب حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک شناسایی و ضمن راهبری و توان‌افزایی مستعدان، تیم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک تشکیل خواهد شد.

ثمری ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱ مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم را با رویکرد استقرار تیم‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک، از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده‌ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ