رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان گفت ؛

کارشناسی ارشد در ۴ رشته جدید در دانشگاه پیام نور گلپایگان

اقتصاد ایران: گلپایگان- باید یک استاد تمام و یک دانش یار داشته باشیم، تا مجوز اخذ مدرک دکترا در مرکز آموزشی پیام نور گلپایگان گرفته شود، که در حال حاضر امکان فراهم سازی این اساتید را نداریم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان گلپایگان گفت: با مساعدت و همکاری مرکز آموزشی فنی و حرفه ای گلپایگان، مرکز مشاوره شغلی و مهارت آموزی در شهرستان گلپایگان افتتاح شده است، هدف از تاسیس این مرکز آموزشی در شهرستان مهارت آموزی شغلی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و شهروندان می باشد.

وی افزود : دروسی که در دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می شود، به صورت تئوری و دانش نظری می باشد، در این صورت دانشجو ممکن است هنگام ورود به بازار کار با مشکلاتی روبرو شود، که شامل داشتن سابقه کار و رئوس مطالب به صورت تئوری ارائه می گردد، بنابراین دانشجو نمی تواند مفاهیم را به صورت آموزشی تجربه کند، این مرکز آموزشی افتتاح شد تا دانشجو بتوانند به صورت تجربی و مهارت آموزی، دانش اندوخته شود.

رضا میر مهدی افزود : دانشجو زمانی که فارغ‌التحصیل شد و تصمیم گرفت وارد بازار کار شود، نیاز به گواهی کار و مدرک مهارتی دارد، لذا به داوطلبان کمک می شود تا متناسب با ساعات کار تعریف شده، مطابق با دوره مورد نظر به صورت عملی و نظری آموزش دیده شود.

وی افزود: برای آموزش به داوطلبان ۶۰ سیستم کامپیوتری موجود می باشد و آموزش ICDL به صورت سخت افزاری و نرم افزاری توسط بهترین اساتید تدریس می شود و داوطلبان به صورت تجربی این مهارت را یاد می گیرند و در نهایت از دانشجو آزمون گرفته می شود و برای داوطلب دو مدرک ارائه می گردد، که یکی از طرف سازمان فنی حرفه ای و دیگری توسط دفتر آموزش آزاد دانشگاه پیام نور گلپایگان که مورد تایید وزارت علوم نیز می باشد، اخذ می گردد، این مدرک دارای اعتبار در تمامی کشورها می باشد.بنابراین زمانی که داوطلب مدرک پذیرش دوره ای آموزشی را دریافت کرد می تواند به عنوان مهارت، شغل، کاریابی و حتی وام های اشتغالزایی آن مدرک را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان اظهار کرد: دوره آموزش مربی پیش دبستانی نیز، ویژه افرادی که در گروه علوم تربیتی، روانشناسی، علوم اجتماعی هستند، ارائه شده است و متقاضیان در زمان درخواست به کار در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها، الزاما باید گواهی کار داشته باشند که برای این دوره ۴۰ ساعت آموزش در نظر گرفته شده است.

همچنین دوره آمادگی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ به مدت ۱۰۰ ساعت برگزار خواهد شد و داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده اند اگر در این دوره های آموزشی حاضر شوند، ضریب موفقیت آنها در آزمون بالاتر خواهد بود.

وی افزود: همکاری و مساعدت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در قالب یک تفاهم نامه می باشد، که تمامی دوره های آموزشی این سازمان به عهده دانشگاه پیام نور گلپایگان خواهد بود، همچنین اساتیدی که کد شناسه تدریس در سازمان فنی و حرفه ای دارند، به عنوان مدرس انتخاب شده و زمانی که سازمان فنی حرفه ای مدرسی نداشته باشد، از طریق دانشگاه مدرسین مجرب معرفی می شوند.

میر مهدی افزود: دوره های که از سوی مرکز آموزش آزاد دارای مجوز هستند، حدود ۱۸۰۰ عنوان است که از طرف وزارت علوم در تمام بخش های جامعه، صنعت، علوم انسانی، علوم تجربی و فنی مهندسی ارائه شده است، همچنین اگر دانشگاه پیام نور گلپایگان بتواند اساتید مرتبط هر دوره را تامین کند، با فراخوان امکان شرکت داوطلبین را در این دوره ها فراهم می کند.

برگزاری هر دوره آموزشی، مرتبط به نیاز بازار کار می باشد که شامل کسب کار اینترنتی، فناوری و تبلیغات و فضای مجازی است.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که می توان در آموزش داوطلبان به آن اتکا کرد، تولید محتوای اصولی و استاندارد می باشد.

وی افزود: در طرح مهارت آموزي در محيط كار واقعی متقاضی در كنار استاد كار (مربی) در محيط كار واقعی دوره آموزشی مهارتی را طی می کند و ضمن خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و كارآفرينی آماده می شود.

رضا میرمهدی افزود: سال ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ارشد رشته های تحصیلی حسابداری، روانشناسی بالینی، روانشناسی ورزش، مدیریت ورزش (تربیت بدنی) در دانشگاه پیام نور واحد گلپایگان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور گلپایگان در پاسخ به سوال گرفتن مجوز در مقطع دکترا افزود: باید یک استاد تمام و یک دانش یار داشته باشیم، تا مجوز اخذ مدرک دکترا در مرکز آموزشی پیام نور گلپایگان گرفته شود، که در حال حاضر امکان فراهم سازی این اساتید را نداریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ