قیمت ها در بازار شکسته می‌شود؛

امکان تغییر خودرو انتخابی برای نوبت‌های سال 1403‌

اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه فروشندگان و عرضه کنندگان خودرو تهران گفت: در این هفته 50 هزار دستگاه خودرو به متقاضیان طرح یکپارچه تحویل داده می‌شود که در صورت تداوم عرضه خودرو توسط خودروسازان، قطعا قیمت خودرو در بازار کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید موتمنی در گفت‌وگو با اشاره به ثبت نام بیش از 900 هزار متقاضی خرید خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو، اظهار داشت: از این تعداد ثبت نام کننده حدود 800 هزار نفر متقاضی خرید خودرو از شرکت ایران خودرو و حدود 40 هزار نفر نیز متقاضی خرید خودرو از سایپا هستند و سایر متقاضیان نیز متقاضی خرید خودرو از سایر خودروسازان داخلی کشور هستند. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان داشت: از این هفته تحویل خودروهای ثبت نامی در طرح یکپارچه خودرو به مشتریان آغاز می‌شود می شود، مقرر شده است در این هفته 50 هزار خودرو توسط خودروسازان به غیر از تعهدات قبلی به متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه عرضه شود ضمن اینکه گفته می‌شود به صورت هفتگی این میزان عرضه ادامه داشته باشد. 

* سایپا همه 40 هزار خودرو ثبت نامی در طرح یکپارچه را تا مرداد‌‌ تحویل می‌دهد‌

وی افزود: شرکت سایپا متعهد شده که همه 40 هزار خودرو ثبت نامی در طرح یکپارچه را تا مرداد‌ به ثبت نام کنندگان تحویل دهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: ایران خودرو نیز عرضه خودروهای خود به مشتریان را از ماه جاری آغاز می‌کند اما با توجه به تقاضای زیاد برای خودروهای این شرکت خودروساز که حدود 800 هزار دستگاه است تحویل تعدادی از خودروهای پرمتقاضی این شرکت مانند دنا، پژو پارس و پژو 207 اتومات به سال 1403 موکول شده است. 

* امکان تغییر خودرو انتخابی در سامانه در روز 5 اردیبهشت

وی افزود: با توجه به این مساله مقرر شد که یکبار دیگر در 5 اردیبهشت فرصتی در سامانه یکپارچه فراهم شود تا متقاضیان خرید خودرو که نوبت آنها به سال آینده موکول شده است بتوانند خودروی خود را تغییر دهند و به جای خودروهای پرمتقاضی خودروهایی مانند رانا، تارا، شاهین و یا سایر خودروهای تولیدی توسط خودروسازان را انتخاب کنند تا ‌بدین وسیله تحویل خودروی این افراد نیز در سال 1402 صورت گیرد. 

موتمنی با اشاره به تقاضای بسیار زیادی برای محصولات ایران خودرو و خصوصا 3 محصول پژو اتومات 207، دنا پلاس و پژو پارس اظهار داشت: در مجموع فاصله قیمت کارخانه تا بازار محصولات ایران خودرو زیاد است و در مورد این سه خودرو فاصله قیمتی چند صد میلیون وجود دارد لذا همین مساله باعث شده تا تقاضا در سامانه یکپارچه برای این سه خودرو بسیار زیاد باشد. 

وی با اشاره به حدود 40 هزار تقاضا برای محصولات سایپا گفت: فاصله قیمت کارخانه تا بازار محصولات این شرکت خودروساز کمتر است لذا تقاضای کمتری نیز برای خودروهای این خودروساز وجود دارد. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان داشت: در صورت آغاز عرضه های مستمر خودرو در بازار قطعا قیمت خودرو در بازار شکسته می شود و فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار کاهش می یابد. 

وی اظهار داشت: در بازار مشتری صف نکشیده و قطعا عرضه این تعداد خودرو موجب کاهش شدید قیمت خودرو در بازار می  شود. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ