احیای بناهای تاریخی تخریب شده در دستور کار قرار دارد

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با صدور مجوز، احیای بناهای تاریخی خاطره انگیز تخریب شده در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ولی جهانی اظهار کرد: در دوره‌های مختلف بناهای تاریخی ارزشمندی ساخته شده و با گذشت زمان به دلایل مختلف تخریب شده‌اند که در صورت تمایل مالکان بخش خصوصی یا دولتی بناها با صدور مجوز و همکاری‌های لازم از سوی این اداره کل احیا می‌شوند.

وی افزود: برخی از بناهای کم نظیری چون عمارت شمس العماره شهر بندر انزلی، سر درب ورودی گذر گاه تاریخ در منجیل، عمارت دارالحکومه در میدان شهرداری رشت، سینما بلدیه در باغ ملی لاهیجان، امامزاده دستخط مربوط به دوره سادات کیایی در میدان شهرداری رودسر با توجه به اسناد و مدارکی که در اثر کاوش‌های باستان شناسی به دست آمده و اسناد این گونه بناها نیز در آرشیو اداره کل موجود است احیا آن می‌تواند برای شهروندان خاطرات گذشته را زنده کند.

جهانی با اشاره به اینکه بازسازی و احداث ساختمان شمس العماره و بناهایی این چنینی می‌تواند در رونق صنعت گردشگری در سال مهار تورم و رشد تولید بسیار مؤثر باشد، افزود: برای تحقق این مهم در صورتی که شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و یا دستگاه‌های اجرایی و یا مالکان خصوصی این بناها تمایل داشته باشند صدور مجوز و همکاری‌های تنگاتنگ از سوی اداره کل صورت می‌گیرد.

وی طرح مذکور را شامل حال تک بناهای داخل بافت تاریخی یا ثبتی دانست و ادامه داد: طرح احیا این بناها آخر اردیبهشت و همزمان با روز جهانی موزه و بزرگداشت هفته میراث فرهنگی آغاز و جزئیات آن در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اظهار امیدواری نسبت به استقبال از طرح احیا گفت: احیا سنت‌های گذشته و نوستالوژیک شهروندان، توسعه و رونق گردشگری بخشی از اهداف پیش روی اجرای طرح احیای بناهای تاریخی ثبتی استان گیلان خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ