آرژانتین نرخ بهره بانکی را به ۸۱ درصد افزایش داد

اقتصاد ایران: آرژانتین اکنون یکی از بالاترین نرخ‌های بهره بانکی را در جهان دارد چرا که بانک مرکزی این کشور در روز پنج‌شنبه، نرخ بهره معیار خود را ۳۰۰ واحد پایه افزایش داد و به ۸۱ درصد رساند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، آرژانتین اکنون یکی از بالاترین نرخ‌های بهره بانکی را در جهان دارد چرا که بانک مرکزی این کشور در روز پنج‌شنبه، نرخ بهره معیار خود را 300 واحد پایه افزایش داد و به 81 درصد رساند.

این بانک پس از آنکه نرخ تورم در ماه مارس از انتظارات فراتر رفت و از 104 درصد نسبت به سال قبل عبور کرد، این اقدام جسورانه را انجام داد.

این جهش به این معنی است که قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شده است.

بوئنوس آیرس همچنین کسری تجاری 1.1 میلیارد دلاری را در ماه گذشته میلادی به ثبت رساند که بزرگترین کسری تجاری در نزدیک به 5 سال اخیر محسوب می‌شود.

تولید محصولات کشاورزی که بیشتر کالاهای صادراتی آرژانتین را تشکیل می‌دهند، نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش یافت چرا که صنعت کشاورزی این کشور تحت تأثیر خشکسالی بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، برخی از اقتصاددانان آرژانتینی رکود اقتصادی 4 درصدی را در این کشور پیش‌بینی می‌کنند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که ارزش پول ملی آرژانتین یعنی پزو، در بازارهای آزاد، جایی که نرخ آن در برابر دلار آمریکا تقریباً نصف نرخ رسمی است، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

این در حالی است که ذخایر بین‌المللی این کشور آمریکای جنوبی در هفته جاری میلادی به پایین‌ترین رقم خود در سال جاری میلادی رسید.

آرژانتین نسبت به دیگر کشورهای جهان طی چند سال متوالی دارای یکی از بالاترین نرخ‌های تورم بوده است. بوئنوس آیرس مدت‌ها تلاش کرده است تا تورم را مهار کند، اما اختلاف‌ها در این کشور سیاست اقتصادی را مخدوش کرده است. تابستان گذشته، سه وزیر اقتصاد در فاصله تنها چهار هفته با عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی جانشین یکدیگر شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ