دبیرکل اکو و وزیر میراث فرهنگی به اردبیل می‌آیند

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اواخر هفته آینده و با مراسم معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری، دبیرکل اکو و وزیر میراث فرهنگی به اردبیل سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حسن محمدی ادیب  اظهار کرد: این آئین در سالن فرهنگی، هنری فدک اردبیل روز هفتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که علاوه بر دبیرکل اکو و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سفرای کشورهای عضو اکو نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: قرار است تعداد دیگری از مسئولان کشوری و رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های کشورهای عضو اکو در اردبیل حاضر شده و با بخش عظیمی از توانمندی‌های این استان در حوزه گردشگری آگاهی کسب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما تدارک مناسبی را برای این رویداد در هفته آینده پیش‌بینی کردیم و امیدواریم با برگزاری این مراسم در کنار معرفی جذابیت‌های گردشگری استان اردبیل، به گردشگران داخلی و خارجی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نیز بیش از گذشته در این حوزه معرفی کنیم.

محمدی ادیب افزود: میهمانان حاضر در این مراسم علاوه بر حضور در سرعین، بقعه شیخ صفی‌الدین و همچنین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر، در کشت و صنعت مغان و پارس به عنوان ظرفیت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری حاضر خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای راحتی تردد میهمانان دعوت شده به این مراسم به ویژه سفرای کشورهای عضو اکو، پرواز اختصاصی اردبیل به فرودگاه پارس‌آباد نیز دایر می‌شود تا از طریق این پرواز امکان جابجایی مسافران به سهولت فراهم آید.

محمدی ادیب اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از این فرصت استثنایی در قالب جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر و سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای میهمانان بتوانیم قابلیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان اردبیل را در ابعاد آب‌های درمانی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی، طبیعی، تاریخی و مذهبی بیشترین بهره را ببریم.

وی بیان کرد: آبدرمانی‌های استان اردبیل برند مشهور این خطه به شمار می‌روند و قطعاً در نشست‌های تخصصی سعی خواهیم کرد تا نقش مؤثر این آبدرمانی‌ها را در درمان بیماری‌های مختلف معرفی کنیم.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سالی که اردبیل میزبان رویداد گردشگری پایتخت کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ است با برگزاری نشست‌های علمی، تخصصی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب سعی خواهیم کرد تا بستر حضور گردشگران، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را نیز در این استان مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: ۶ کمیته زیرمجموعه رویداد ۲۰۲۳ تمام تلاش و همت خود را به کار گرفتند تا به نوعی دغدغه‌ها و نارسایی‌ها را رصد کرده و نسبت به تسهیل‌گری امور و بهبود استقبال از گردشگران در فصول مختلف اعم از داخلی و خارجی اقدامات مؤثری را انجام دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ