مدیریت منابع طبیعی مردمی سازی می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر برقراری امنیت زیستی تاکید کرد و گفت: مدیریت منابع طبیعی مردمی سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، عباسعلی نوبخت در حاشیه سفر یک روزه‌اش به گیلان  اظهار کرد: نقش رسانه و خبرنگاران در عرصه‌های مختلف جامعه اثر گذار است.

وی با اشاره به سرفصل‌های مأموریتی و وظایف سازمان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: حفظ فیزیکی و بیولوژیکی منابع طبیعی، عرصه‌های جنگلی و مراتع از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به پایش هوشمند عرصه‌های طبیعی و جنگلی، بیان کرد: هر گونه تعدی، تغییر و دست اندازی به عرصه‌های طبیعی با استفاده از پایش هوشمند رصد، شناسایی و پیگیری می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه صدور مجوزات و استعلامات برای مخاطبین به صورت هوشمند انجام می‌شود، گفت: افراد بدون مراجعه به سازمان و دستگاه خاصی، مجوزات و استعلامات مربوطه را از طریق سامانه پیگیری و دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر استفاده از فن آوری های نوین و روز، افزود: بهره گیری از سامانه هوشمند و الکترونیکی ضمن پوشش کمبود نیروی انسانی، جلوی بسیاری از تخلفات احتمالی در روند کار گرفته می‌شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از قرارگیری ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی سرزمینی در قلمرو فرسایش آبی خبر داد و اضافه کرد: با تقویت فعالیت‌های آبخیزداری می‌توان ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی عرصه‌ها، در حفظ منابع آبی کوشید.

انجام مطالعات ۳۹ میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی کشور

نوبخت از انجام مطالعات ۳۹ میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی کشور خبر داد و بیان کرد: سالانه یک میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی مورد فعالیت آبخیزداری قرار می‌گیرد.

وی از پیش بینی فعالیت آبخیزداری در ۱۰ میلیون هکتار اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی در سال خبر داد و افزود: با این زمان سنجی و برنامه ریزی صورت گرفته می‌توانیم در بازه زمانی ۱۰ ساله این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به وجود ۸۰ میلیون اراضی مرتعی در کشور، بیان کرد: مراتع کشور درجه بندی شده است و در حفظ و احیای آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیریت منابع طبیعی مردمی سازی می‌شود

نوبخت با اشاره به پدیده بیابان زایی در بخش مرتعی، اضافه کرد: برنامه‌های خوبی در راستای جلوگیری از تبدیل عرصه‌های مرتعی به بیابان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع طبیعی مردمی سازی می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت مردم در بخش‌های مختلف نتیجه اثربخش داده است و این مهم در منابع طبیعی هم صدق می‌کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره تنوع اقلیمی و آب و هوایی در کشور، بیان کرد: وجود تنوع اقلیمی، مسئله امنیت غذایی در کشور، قابل مدیریت است.

امنیت زیستی حلقه اتصال امنیت ملی و غذایی است

نوبخت بر برقراری امنیت زیستی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: امنیت زیستی حلقه اتصال امنیت ملی و غذایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ارائه داده آماری از ظرفیت نهالستان در کشور، افزود: ۱۲۶ نهالستان جنگلی و ۴۴ نهالستان بیابانی و تعداد قابل توجهی مراکز تولید بذر برای اراضی مرتعی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از تولید و کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نهال در قالب طرح کاشت ۱ میلیارد نهال در طول ۴ سال در کشور تولید و کاشته شد.

نوبخت، بازدید از نهالستان‌های گیلان و روند عملکردی آنها را از اهداف مهم این سفر برشمرد و بیان کرد: گیلان قطب زراعت چوب کشور است و این فرهنگ در این استان نهادینه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ