انتقاد استاندار گیلان از رفتار سلیقه ای بانک ها

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با اشاره به دوگانگی رفتار برخی بانک‌ها در خصوص اعطای تسهیلات به افراد معرفی شده توسط ستاد کارگروه رفع موانع تولید گفت: بانک‌ها نباید سلیقه‌ای عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه بانک‌ها موظف به هدفمند کردن منابع خود هستند اظهار کرد: بانک‌ها باید در تولید مولد سازی و تولیداتی ایفای نقش کنند و بازوی کمکی دولت در حوزه تقویت صادرات باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات بیان کرد: در صدور مجوزهای بی‌نام باید به سمتی حرکت کنیم که متقاضی زیادی مانند بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد حرکت کنیم زیرا بخش اصلی اقتصاد استان مربوط به حوزه کشاورزی و صنعت است.

وی با اشاره به دوگانگی رفتار برخی بانک‌ها در خصوص اعطا تسهیلات به افراد معرفی شده توسط ستاد کارگروه رفع موانع تولید گفت: چه لزومی وجود دارد وقتی یک سرمایه گذاری توسط ستاد کارگروه رفع موانع تولید به بانک‌ها معرفی می‌شود بانک میان فرد معرفی شده و اعطا تسهیلات تفاوت قائل شده و سلیقه‌ای عمل کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارشناسان ما باید رفتار بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال را ارزیابی کنند عنوان کرد: بانک‌ها باید با تمامی افرادی که از کارگروه رفع موانع تولید معرفی می‌شوند یکسان برخورد کنند و تسهیلات را به موقع پرداخت کنند.

عباسی با اشاره به محدودیت‌های استان در واگذاری زمین به متقاضیان ایجاد اشتغال بیان کرد: با توجه به این محدودیت‌ها باید تولیدات دانش بنیان را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد صنعتی استان گیلان تحت تملک بانک‌ها قرار دارد بیان کرد: میزان استفاده بهینه از این واحدها کم است لذا باید مشخص شود میزان بهره‌وری و ظرفیت ایجاد اشتغال آنان چقدر است.

استاندار گیلان افزود: باید مشخص شود که در فروردین ماه و اسفند ماه سال گذشته چه میزان شرکت دانش بنیان در گیلان وجود داشته تا با استفاده از آمار و بررسی ظرفیت‌ها، توان علمی کشور و به تبع استان را ارتقا دهیم‌.

وی با تاکید بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جنگلی در گیلان گفت: نباید بگذاریم تغییر کاربری در گیلان به همین راحتی انجام شود، زیرا بدون داشتن اراضی کشاورزی نمی‌توان محصولات کشاورزی تولید و در حوزه صنایع تبدیلی به صادرات و ارز آوری برای کشور کمک کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ