سازمان هواپیمایی اعلام کرد؛

پرواز مشهد به عربستان هنوز برقرار نشده است

اقتصاد ایران: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای برقراری پرواز بین شهرهای ایران و عربستان صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، هیات فنی عربستان سعودی در ادامه سفر خود به جمهوری اسلامی ایران  ظهر روز جمعه برای بازدید از سرکنسولگری آن کشور در مشهد مقدس و بررسی بازگشایی آن وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد در این دیدار  گفت:  به زودی  زوار عربستانی برای زیارت فرزند پیامبراکرم (ص) حضرت امام رضا (ع) که نزد ما ایرانیان و مسلمانان جهان بسیار محترم است به مشهد خواهند آمد و زوار ایرانی نیز برای حج تمتع و عمره و زیارت مرقد شریف حضرت نبی اکرم (ص) عازم  مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

این در حالی بود که ساعتی پس از ورود هیات عربستانی، برخی خبرها از اسقرار موقت کنسولگری عربستان در هتلی در مشهد حکایت داشت و صبح امروز هم محمد بهشتی منفرد، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور از برقراری پرواز مشهد- جده پس از بروزرسانی توافق‌های گذشته خبر داد.

جعفر یازرلو در واکنش به برخی خبرها درباره برقراری پرواز بین ایران و عربستان اظهار کرد: هنوز سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران و عربستان به صورت کامل شکل نگرفته و امکان صدور روادید برای مسافران دو کشور وجود ندارد.

وی افزود: باتوجه به این که مسافران ایرانی به جز سفر حج، هنوز امکان سفر به عربستان سعودی را ندارند تاکنون پروازی بین مشهد و سایرهای شهرهای کشورمان و عربستان سعودی برقرار نشده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این که امکان صدور مجوز برای شرکت های هواپیمایی همزمان با استقرار نمایندگان ایران و عربستان وجود دارد، گفت: تا امروز فقط یک شرکت هواپیمایی برای پرواز بین ایران و عربستان تقاضا داده و چنانچه درخواست دیگری وجود داشته باشد با آن موافقت خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ