پیش‌بینی برداشت ۴ تن ریواس از اراضی تربت‌حیدریه

اقتصاد ایران: تربت حیدریه ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: امسال سطح زیرکشت ریواس در این شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار بوده و پیش‌بینی شده از این میزان، نزدیک چهار تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علیرضا قادری اظهار کرد: ریواس این شهرستان در ارتفاعات کامه، بکاول و صنوبر بهره‌برداری می‌شود، برداشت این محصول تنها در اراضی ملی انجام و فعالیت بخش خصوصی در این اراضی در حکم یک فعالیت غیرقانونی محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: هر چند ریواس یک گیاه وحشی و خودرو است، اما کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، غالباً در اسفند سال قبل اقدامات اولیه نظیر خاکریزی را انجام می‌دهند و ما نیز تاکنون بارها از آنها خواستیم فعالیت‌های خود را در قالب یک طرح اولیه و قانونمند، به اداره منابع طبیعی ارائه کنند.

وی افزود: دلیل استنکاف این افراد، پرداخت هزینه اولیه برای تشکیل پرونده و ارائه طرح و تعهدات قانونی است که شوربختانه تاکنون از انجام آن، سرباز زده‌اند.

قادری تصریح کرد: این در حالی است که در اراضی روستاهای اسفیز و دافی در بخش کدکن، بحث گیاه آنغوزه با متقاضیان بهره‌برداری در مرحله تکمیل پرونده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: بر اساس طرح ارائه شده از سوی متقاضیان، در قابل برنامه یک تا سه ساله اراضی ملی یاد شده به افراد متقاضی به صورت اجاره بها واگذار و آنها در مقابل متعهد می‌شوند ضمن برداشت، نسبت به احیای گیاه آنغوزه نیز اقدام کنند.

به گفته وی جزئیات این مطلب بعد تکمیل و اجرایی شدن، رسانه‌ای خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ