تحقق تجارت ۳۰میلیاردی ایران و تركیه با توسعه گردشگری

اقتصاد ایران: سرکنسول ترکیه در ارومیه توسعه گردشگری را بهترین گزینه برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری ایران و تركیه بر شمرد.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سرکنسول ترکیه در ارومیه با بیان اینکه طبق توافق ایران و ترکیه طرفین باید در راستای توسعه تجارت به هدف‌گذاری خود مبنی بر حجم تجارت ۳۰ میلیارد دلاری برسند، گفت: یکی از بهترین‌ها راه‌ها برای رسیدن به این هدف توسعه گردشگری است که در این راستا ما تمام تلاش خود را برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری هر دو کشور به کار می‌گیریم.

فهیم چتین، سرکنسول ترکیه در ارومیه، با اشاره به اینکه ترکیه و ایران دو کشور همسایه و دوست هستند، اظهار کرد: سالانه مسافران زیادی از مرزهای دو کشور تردد می‌کنند که اغلب این افراد را فعالان گردشگری و گردشگران تشکیل می‌دهند. 

او افزود: برای رفاه حال مسافران عبوری از مرز از جمله ایجاد امنیت، تسریع در عبور از مرز و برداشته شدن ویزا برای مسافران دو کشور نیاز است که جلسات مختلفی بین مسئولان ایران و ترکیه و نیز فعالان گردشگری دو کشور برگزار شود تا طرفین نظرات و پیشنهادات خود را در این ارتباط بیان کنند.

سرکنسول ترکیه در ارومیه تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا از مدیران آژانس‌های مسافرتی و گردشگری ایران در ترکیه میزبانی کرده و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی رابه آنها معرفی کنیم همچنین فعالان گردشگری ترکیه با کمال میل تمایل دارند طی یک تور آشناسازی به ایران سفر کرده و با شناختن این کشور نسبت به جذب مسافر اقدام کنند.

چتین با اشاره به حضور مدیران تورساب‌های گردشگری ترکیه در چند روز گذشته در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی گفت: در این سفر آنها با ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری هر دو استان آشنایی پیدا کرده و همین موضوع می‌تواند در اعزام تورهای گردشگری ترکیه به ایران موثر باشد چرا که اولین گام در جذب مسافر ارائه اطلاعات و داده از مقصد به گردشگر است که این مدیران با حضور در ایران آن اطلاعات را کسب کرده و به مشتریان خود منتقل می‌کنند. 

او با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی گفت: بنده در مدت حضور خود در ارومیه و استان با تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان آشنا شدم که در نوع خود بی‌نظیر و زیبا بوده و بی‌شک برای گردشگران نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. 

سرکنسول ترکیه در ارومیه در پایان با قدردانی از کمک‌های ایرانی‌ها در زلزله اخیر ترکیه گفت: مردم ایران با ارسال کمک‌های اولیه و نیروهای امدادی در فاجعه بزرگ زلزله کمک بزرگی به ما کردند و آنها با این اقدام، قیمت و ارزش دوستی و همسایگی را به ما نشان دادند و بنده به نوبه خود از کمک‌های ایران کمال تشکر و قدردانی را دارم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ