جبران خسارات اقتصادی دولت قبل با مشارکت مردم

اقتصاد ایران: یک تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه دولت قبل خسارات اقتصادی زیادی به بار آورد گفت: این خسارات تنها با ورود مردم به تولید و اقتصاد تولید محور جبران شود.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی عبدی زاده، تحلیلگر اقتصادی در خصوص مشارکت مردم در اقتصاد گفت: مشارکت مردمی به دو صورت انجام می‌شود مستقیم و غیر مستقیم (در قالب مشارکت‌های خصوصی و شرکت‌ها) هر مشارکتی که خارج از جریان دولت صورت گیرد مشارکت مردمی نامگذاری می‌شود. هر بنگاه اقتصادی جریان ساز و سازمان یافته که از سوی مردم هدایت شود.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرد و یکی از اهداف این نامگذاری مشارکت مردم در اقتصاد بوده است با توجه به اینکه این سیاست گذاری نیاز به زیر ساخت و بستر سازی دارد باتوجه به اینکه این مسیر در گام‌های اول موفق بود در قالب سهام عدالت و یارانه نقدی که اگر ادامه پیدا می‌کرد مشارکت مردم در اقتصاد به چشم می‌خورد.

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه درخصوص مشارکت مردمی در مولد سازی نیز گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت که از سال گذشته مطرح شد می‌تواند بستری باشد برای سرمایه گذاری از سوی مردم و این مردم سازی می‌تواند به روش‌های مختلف صورت گیرد و اگر مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم می‌توانیم از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم اما بدون برنامه ریزی نمی‌شود چنین کاری را انجام داد.

علی عبدی زاده در ادامه گفت: وقتی خصوصی سازی صورت گیرد از ایجاد رانت و فساد نیز جلوگیری می‌شود چرا که مردمی بودن اقتصاد می‌تواند ایجاد شفافیت در اقتصاد کند از سوی دیگر بانک مرکزی می‌تواند مشوق اصلی مردم به سمت مشارکت‌های اقتصادی باشد و این خیلی مهم است که مرد به بانک مرکزی اعتماد کنند با توجه به اینکه دولت قبل این اعتماد را نابود کرده است اما ریشه این نا اطمینانی باید برطرف شود.

وی در ادامه افزود: عمده در آمدهای دولت از مالیات، فروش نفت و فروش اوراق مشارکت است که در مالیات مردم باید به دولت اعتماد کنند چرا که در این سه امر مردم بازیگران اصلی هستند و برای جلب اعتماد مردم باید شفافیت داشت.

تحلیلگر اقتصادی در خصوص شعار سال و کمک این شعار به اقتصاد مردمی شدن گفت: امسال شعار سال مهار تورم و رشد تولید ست که در مهار تورم مردم تعیین کنند هستند و در رشد تولید نیز این مردم هستند که با سرمایه گذاری در بخش تولید می‌توانند عامل اصلی در رشد تولید باشند و با یک اقتصاد شفاف می‌توان مردم را به سمت مشارکت مردم کمک کند و آسیب‌های اقتصادی را جبران کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ