وزیر ارتباطات:

۳۵میلیون نفر درپیام رسانهای داخلی حضور دارند

اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات گفت: الان بیش از ۳۵ میلیون نفر از هموطنان در پیامرسانهای داخلی حضور دارند و در گام بعدی آنها به یکدیگر متصل می شوند تا کاربران آنها بتوانند با یکدیگر پیام دهند

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در راستای دستور رئیس‌جمهوری به وزرا، معاونان و مدیران دولتی به‌منظور گفت‌وگوی مستقیم با مردم، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در برنامه هفتگی «پاسخگویی بی‌واسطه اعضای هیئت دولت به مطالبات مردمی» شرکت کرد.

زارع‌پور در پاسخ به موضوعی پیرامون فعالیت دفاتر پیشخوان گفت: در بلند مدت همه خدمات دولت، بصورت الکترونیکی، هوشمند و آنلاین می شود تا مردم بتوانند مستقیم به خدمات دسترسی داشته باشند. هم اکنون نیز خیلی از خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir به صورت بی واسطه به مردم ارایه می شود و امسال نیز تعداد دیگری از خدمات از این طریق در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. بنابراین باید در مورد کارکرد دفاتر پیشخوان، دفاتر خدمات قضایی، پلیس ۱۰+ بازنگری کرد و ماموریت‌های جدیدی به آنها سپرد.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به قطع دسترسی کاربران ایران به سرویس ها و خدمات مورد نیاز قشرهای مختلف مردم چون دانشجویان و برنامه نویسان از سوی کشورهای متخاصم توضیح داد: با وجود دم زدن از آزادی و حقوق بشر، دسترسی کاربران ایرانی به چند ده هزار سایت و سرویس تحت عنوان تحریم، قطع شده است و از این رو برای حل این مشکل و برقراری دسترسی کاربران ایرانی به آنها، سرویس ۴۰۳.online راه اندازی شده تا نیاز مردم به فیلترشکن به حداقل برسد.

زارع پور در مورد سرویس های دیگری که مردم به آن نیاز دارند، تصریح کرد: در شش، هفت ماه گذشته به صورت شبانه روزی تلاش کردیم که پلتفرم های داخلی تقویت تا نیاز مردم برطرف شود و بر خلاف سال ۱۳۹۷ که تلگرام فیلتر شد و مردم خاطره بدی از عدم توانمندی پلتفرم های داخلی پیدا کردند، سعی کردیم تا با کارشبانه روزی وضعیت به گونه ای برسد که آن خاطره تلخ برای مردم تجدید نشد.

وی افزود: الان بیش از ۳۵ میلیون نفر از هموطنان در پیامرسانهای داخلی حضور دارند و در گام بعدی آنها به یکدیگر متصل می شوند تا کاربران آنها بتوانند با یکدیگر پیام دهند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت فضای مجازی کشور به شمار می رود، بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی در ابتدای دولت از ۲۳ به ۶۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: اگر کار جهادی و انقلابی نبود اصلا چنین پیشرفتی محقق نمی شد و امکان جبران عقب ماندگی ده سال گذشته وجود نداشت بطوریکه امروزه ده ها میلیون کاربر به صورت روزانه از پلتفرم های داخلی استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، در ارتباط مستقیمی که وزیر ارتباطات با تعدادی از هموطنان سراسر کشور داشت، موضوعاتی چون مشکلات دفاتر پیشخوان، لزوم تقویت پلتفرم های داخلی، مشکلات در دسترسی به اینترنت، تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، مشکل نیروی انسانی شرکت های ICT، محدودیت دسترسی به برخی سرویس های خارجی و مشکلات اینترنت در روستاها مطرح شد که وزیر ارتباطات دستورات لازم برای پیگیری را صادر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ