کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

تحقق راهبرد سال با تامین مالی غیر تورمی تولید

اقتصاد ایران: یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد: باید برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید و در عین حال تامین مالی تولید غیر تورمی یک بسته سیاستی ویژه تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مصطفی حبیب الله، کارشناس اقتصادی در خصوص روش های تامین مالی تولید گفت: وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم در حال اجرای قوانین مصوب شده قبلی در این بخش هستند که به عبارتی دو سال از تصویب آن می‌گذرد و در گذشته بر زمین مانده بود.

وی یادآور شد: در اسفند سال گذشته یکی از فعالیت‌های مثبت دولت رونمایی از سامانه فکتورینگ بود و در حال حاضر فکتورینگ و زنجیره تامین مالی تولید از طریق اوراق گام در حال اجراست که قابل تقدیر و توجه است.

حبیب‌الله در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در تامین مالی تولید، تعریف و اجرای ابزارها و روش های جدید است، از این جهت دولت باید علاوه بر اجرای برنامه های تعریف شده بر زمین مانده قبلی، راه‌های نوین دیگری نیز برای این بخش ارائه دهد تا این مساله در بدنه اقتصادی کشور فرهنگ سازی شود.

چه بسا در زمان راه اندازی اوراق گام در پایان سال 1400 فقط چند شرکت مانند سایپا و یا ایران خودرو از طریق اوراق گام جذب سرمایه گذاری کردند اما در سال 1401 با همت بخش های مختلف دولت به خصوص وزارت اقتصاد این مساله بین فعالان اقتصادی به فرهنگ تبدیل و از آن استقبال شد.

این کارشناس اقتصادی همچنین در ادامه در خصوص الزامات تحقق شعار سال نیز اضافه کرد: لازمه تحقق شعار سال تاکید بر رشد تولید «غیر تورمی» است که یکی از مهمترین لازمه های این مهم فاکتورینگ معکوس و اوراق گامی است که دولت در حال پیگیری آن است اما در عین حال، روش های متعددی دیگری در این خصوص باید تعریف شود و نباید به این مبحث به صورت خطی نگاه و تحلیل شود؛ به عنوان مثال نمی توان ناترازی بانک ها را نادیده گرفت چون فکتورینگ معکوس در حال اجراست، یعنی نباید به خاطر اجرای تامین مالی تولید آثار تورمی ناترازی بانک ها را نادیده گرفت.

حبیب الله همچنین گفت: برای تحقق شعار سال باید همه عوامل مربوط به تولید چه در بخش تامین مالی چه موارد دیگر در قالب یک بسته تعریف و اجرا شود تا تولید غیر تورمی محقق شود. تاکید بر غیر تورمی بودن روش های تامین مالی تولید برای ما یک هدف است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ