اجازه خدشه به انضباط مالی دولت را نمی‌دهیم

اقتصاد ایران: رئیس سازمان برنامه گفت: اینکه برخی پوپولیستی صحبت کنند و می‌خواهند از نردبان معلمان بالا بروند و ۴ رأی بیشتر بگیرند، باعث نمی‌شود که ما انضباط و نظم مالی خود را در دولت دچار خدشه کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ظهر امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی پرداخت حقوق فرهنگیان در پایان سال ۱۴۰۱، گفت: وقتی گزارش‌های سازمان‌ها منتشر شد، در ۲۷ اسفند متوجه شدیم آنچه وزارت آموزش و پرورش انجام می‌دهد، بیش از شانزده هزار و پانصد میلیارد تومان بار مالی در سال ۱۴۰۱ دارد که به ۸ هزار میلیارد تومان بار اضافه مالی در سال ۱۴۰۲ منجر خواهد شد. این موضوع خلاف قانون است چراکه دولت بنابر قانون تنها می‌تواند ۱۰ درصد افزایش بار مالی بدهد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه فرصت کافی برای اصلاح قانونی وجود نداشت، مقرر شد در فروردین ماه بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا با مجوزهای قانونی و تأمین منبع از بی‌انضباطی جلوگیری شود.

میرکاظمی با اشاره به آنچه در مجلس اتفاق افتاد، تصریح کرد: یکی از افرادی که در مجلس تشویق به خلاف قانون می‌کند «علیرضا منادی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، همچنان‌که مرتباً شاهد این موضوع بوده‌ایم. او الف را در قانون می‌نویسد بعد از دولت توقع دارد که دولت ب را انجام بدهد که این نشدنی است و ما ملزم به اجرای قانون هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ما ملزم به اجرای قانون هستیم و منادی یکی از افرادی است که تحریک‌کننده علیه قانون و تشویق‌کننده به بی‌انضباطی بوده است. وی تشویق کرد که آموزش و پرورش تخلف کند؛ بنابراین در این راستا شکایت خود را در تاریخ ۹ فروردین سال جاری رسماً به دستگاه نظارتی انجام دادیم.

وی با تأکید بر اینکه رعایت انضباط مالی یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم است، عنوان کرد: سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع داشتیم. همچنین سال ۱۴۰۱ شاید بعد از انقلاب جز سال‌های نادری بود که منابع و مصارف ما دقیقاً با یکدیگر همپوشانی پیدا کرد و بدون اینکه استقراض کرده باشیم و بدهی برای بودجه عمومی کشور ایجاد کرده باشیم، کار را مدیریت را انجام دادیم و این از ویژگی‌های دولت سیزدهم است.

میرکاظمی تأکید کرد: خط قرمز ما است ما این است که جلوی هر کسی که بخواهد با استفاده از فشار سیاسی، رسانه‌ای یا سایر ابزاری که در اختیار دارد دولت را بی نظم کند محکم بایستیم و چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم، در گذشته هم اجازه ندادیم در آینده هم اجازه نخواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آقای منادی باید بداند که خودش را تبرئه می‌کند، باید پاسخگو باشد که چرا آموزش و پرورش را تحریک به بی‌انضباطی می‌کند!؟ ما گزارش وی را داده‌ایم و پیگیری می‌کنیم.

میرکاظمی گفت: اینکه برخی پوپولیستی صحبت کنند و می‌خواهند از نردبان معلمان بالا بروند و ۴ رأی بیشتر بگیرند باعث نمی‌شود که ما انضباط و نظم مالی خود را در دولت دچار خدشه کنیم و در آینده هم اجازه این کار را به هیچ احدی نمی‌دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ