گلایه تند معلمان قراردادی از وزیر آموزش و پرورش؛

6 ماه حقوق نگرفته ایم چرا پاسخگو نیستید؟

اقتصاد ایران: معلمان قرارداد کار معین می‌گویند که از مهر ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲ ریالی حقوق و حتی عیدی دریافت نکرده‌اند!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کنار معوقات پرداخت‌نشده معلمان که البته بخشی از آن (4 ماه حق‌التدریس معلمان و دو ماه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی) 10 فروردین 1402 واریز شد باید به 6 ماه حقوق معلمان قراردادی به‌عنوان مطالبه‌ای دیگر اشاره کرد.

جمعی از معلمان قرارداد کار معین  ضمن ابراز گلایه شدید از عدم واریز حقوق از مهر 1401 تا امروز گفتند: «از مهر سال گذشته، 6 ماه گذشته است اما ما ریالی حقوقی دریافت نکرده‌ایم! حتی در اسفند ماه نیز از واریز عیدی خبری نشد؛ این روند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در گذران زندگی ما شده است و حتی گاهی اوقات برای تأمین هزینه‌های رفت‌وآمد باید از بستگان و خانواده پول قرض بگیریم.
هیچ فردی باور نمی‌کند به‌عنوان معلم، 6 ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم، در حالی که پیش از این درباره مطالبات پرداخت‌نشده معلمان رسمی صحبت شد به عدم دریافت حقوق معلمان قراردادی اشاره‌ای نشد و حتی مسئولان نیز توجهی به آن ندارند.»

این معلمان خواستار مشخص شدن زمان واریز 6 ماه حقوق پرداخت‌نشده خود هستند.

به گزارش اکونیوز به نقل از تسنیم، در اسفند 1401 نیز با سوءمدیریت عجیب مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، کلاف سردرگمی شکل گرفت و منجر به این شد که حقوق اسفند ماه معلمان در روز 29 اسفند ساعاتی مانده به آغاز سال جدید آن هم به‌صورت ناقص واریز شود و کام معلمان  را در آستانه شب عید به‌شدت تلخ کرد.

در پی دستور صریح رئیس جمهور برای تعیین مقصران این افتضاح مدیریتی، محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، قصور وزارت آموزش و پرورش را منجر به ایجاد تأخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان و عدم واریز معوقات رتبه‌بندی اعلام کرد.

همچنین وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای بدون اشاره به نقش شخص وزیر آموزش و پرورش در این مسئله اعلام کرد: قصور منجر به تأخیر و نحوه پرداخت به‌موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره‌کل مالی تشخیص داده شد که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به‌عمل خواهد آمد!

یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش نیز در تاریخ 11 فروردین 1402 گفت: «افراد مقصر در مشکلات پرداخت حقوق اسفندماه شناسایی شده‌اند و برخورد قانونی انجام خواهد شد.»

امّا اخبار رسیده  حاکی است رئیس‌جمهور بر ضرورت برخورد جدّی با مقصّران این امر تأکید دارد و احتمال برکناری وزیر آموزش و پرورش طی روزهای آینده وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی در پیام نوروزی خود نیز تأکید کرده بود که "هیچ‌ کدام از مدیران دولتی چک سفید دریافت نکردند که به‌صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بلکه به‌صورت مستمر در معرض ارزیابی هستند".

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ