۱۵ هزار کیسه زباله در مسیرهای خروجی مهاباد توزیع می‌شود

اقتصاد ایران: ارومیه - شهردار مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و ضرورت حفاظت از محیط زیست گفت: ۱۵ هزار کیسه زباله در مبادی پنج‌گانه خروجی این شهر توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رستم پور در این زمینه اظهار کرد: در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری، همکاران ما عصر امروز در خروجی‌های شهر شامل خروجی بە طرف میاندوآب، ارومیه، سردشت، جاده پسوه و مسیر لاچین نسبت به توزیع کیسه‌های پلاستیکی ویژه جمع آوری پسماند اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط از همه همشهریان و مسافران درخواست داریم ضمن همکاری با نیروهای خدمات شهری شهرداری مهاباد مستقر در این خروجی‌ها، موقع برگشت کیسه‌ها را به صورت سربسته در محل سطل‌های مخصوص پسماند و لوله‌های بتنی مستقر در مسیر قرار دهند تا همکاران پاکبان بلافاصله اقدام به جمع‌آوری و انتقال آن کنند.

شهردار مهاباد با بیان اینکه این اقدام گامی در تقویت مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست است، افزود: روز بعد از سیزده بدر نیز تمام کارکنان شهرداری به صورت تیم‌های چند نفره جمع آوری زباله در حاشیه شهر و مکان‌هایی که به علت ازدحام جمعیت زباله تجمع شده حضور یافته و اقدام به جمع آوری زباله‌ها می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد نیز با اشاره به راه اندازی گشت سیار ویژه روز ۱۳ فروردین توسط نیروهای اجرایی یگان حفاظت، گفت: تیم‌های حفاظت با همراهی تشکل‌های مردمی داوطلب برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین حفاظت از سرمایه‌های طبیعی شهرستان به صورت سیار اقدام به گشت زنی می‌کنند.

فاروق سلیمانی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای پاک نگهداشتن طبیعت، زباله‌های خود را در کیسه‌های مخصوص ریخته و آنها را به محل جمع آوری منتقل کنند.

وی همچنین با تاکید بر توجه مردم برای جلوگیری از قطع کردن درختان و آتش زدن بوته‌ها و همچنین اطمینان نسبت به خاموش شدن آتش ایجاد شده، افزود: حفاظت از فضای سبز و محیط زیست و جلوگیری از آتش سوزی با همکاری مردم محقق می‌شود.

سلیمانی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تعدی به عرصه‌های طبیعی و محیط زیست مراتب را با شماره‌های رایگان ۱۵۴۰ در سراسر شهرستان مهاباد اطلاع رسانی کنند.

سیزدهم فروردین، روز پایان جشن‌های نوروزی است که در این روز، مردم بنا بر سنتی فرهنگی، از خانه‌های خود بیرون می‌آیند و به دشت و صحرا و باغ می‌روند تا روز خود را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه‌ها و جویبارها بگذرانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ