اسکان ۳۷ هزار و ۹۵۷ مسافر نوروزی در شهرستان نهبندان

اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان از اسکان ۳۷ هزار و ۹۵۷ مسافر از آغاز ستاد سفر در نهبندان خبر داد.

حسین شبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفرهای نوروزی بیان کرد: از ابتدای آغاز ستاد سفر ۲۶ اسفند، ۳۷ هزار و ۹۵۷ نفر در نهبندان اسکان داشته‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۹ هزار و پنج نفر در اماکن متبرکه و میقات الرضا های شهرستان و ۱۸ هزار و ۹۵۲ نفر در سایر مراکز اسکان شهرستان از جمله کمپ‌ها، بوم گردی‌ها پارک‌ها و حاشیه میدان و بلوارها اسکان داشته‌اند.

شبانی تعداد بازدید کنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی و زیارتی را ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین شش هزار و ۴۶۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی شهرستان بازدید داشته‌اند.

وی اظهار کرد: تعداد بازدید نظارتی از مراکز خدماتی، اقامتی، پذیرایی بین راهی که به صورت مشترک با دستگاه‌های عضو ستاد هم ۲۰ مورد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان بیان کرد: در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافرین شش هزار بروشور و معرفی جاذبه‌ها تاریخی و طبیعی شهرستان به همراه هزار نقشه شهرستان و استان تهیه شده است‌.

وی از چاپ ۱۰۵ متر مربع بنر معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و نصب در مراکز پرتردد و روستاهای هدف گردشگری خبر داد و گفت: راه اندازی دو بازارچه صنایع دستی دائمی در میدان ورودی شهر و حاشیه پارک بسیج و دو بازارچه موقت صنایع دستی در مسجد ابوالفضل ع و در روستای دهسلم از دیگر اقدامات انجام شده است‌.

شبانی بیان کرد: در سه نقطه شامل کیلومتر ۵۵ نهبندان – بیرجند، حاشیه تالاب کجی و میدان ورودی شهر سیاه چادر نصب شده است.

بنا به گفته وی، راه اندازی کارناوال شادی در دو روز متوالی ۲۹ اسفند و یکم فروردین که از ساعت ۱۶ لغایت ۲۱ شب، اجرای برنامه‌های
نمایشی توسط انجمن نمایش شهرستان و موسیقی سنتی برای مسافرین در میدان ورودی و مردم در سطح شهر برنامه‌های اجرا شده است.

شبانی با بیان اینکه در روز اول عید نیز در روستای خوانشرف، نوروزگاه در محل پایگاه آسبادها روستای خوانشرف به همراه بازی‌های بومی محلی اجرا شده است، افزود:
پخت نان محلی را در سه مکان میدان ورودی شهر سیاه چادر کیلومتر ۵۵ و روستای دهسلم از دیگر اقدامات انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ