۴۰۰ هزار گردشگر نوروزی در گلستان اقامت داشتند

اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به ثبت پنج میلیون و ۵۸۰ هزار بازدید از جاذبه‌های استان، گفت: در این مدت ۴۰۰ هزار گردشگر نوروزی در گلستان اقامت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد جواد ساوری بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ مجموعاً پنج میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۴۸ بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به مجموع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، مراکز صنایع دستی، موزه‌ها، جاذبه‌های طبیعی، دست ساز و مذهبی بوده و از جاذبه‌های طبیعی استان با عدد دو میلیون و ۷۷۵ هزار و ۹۶۶ بازدید و جاذبه‌های تفریحی استان با عدد یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۶۱۶ بازدید بیشترین استقبال انجام شده است.

وی گفت: در بین ۱۴ شهرستان استان، شهرستان گرگان با عدد یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۱۹ بازدید و شهرستان بندرترکمن با عدد یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۲۸۹ بازدید بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: طی این مدت مجموعاً ۴۱۰ هزار و ۶۰۱ اقامت در استان به ثبت رسیده است.

گفتنی است، استان گلستان در حال حاضر ۶۳۸ تأسیسات گردشگری شامل ۲۸ هتل، ۱۱ هتل‌آپارتمان، چهار مُتل، ۱۴۳ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۶۲ خانه مسافر، ۱۴ مهمان‌پذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۹ سفره‌خانه سنتی، ۷۷ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، ۱۴ مزرعه گردشگری، چهار مؤسسه آموزش گردشگری، یک مرکز اطلاع‌رسانی، یک زائرسرا دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ