شهداء اسوه ولایتمداری هستند

اقتصاد ایران: شاهرود- استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه شهداء اسوه ولایتمداری هستند، گفت: شهدا معرفت و بصیرت و آگاهی کامل نسبت به مقصد و راه داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی پیش از ظهر یک‌شنبه در مراسم یادواره ۹۹ شهید روستای میغان شاهرود به میزبانی مسجد جامع این روستا، با بیان اینکه مردم ایران در روز ۱۲ فروردین بهترین عمل را داشتند، بیان کرد: مردم ما با حضوری مثال‌زدنی خود در پای صندوق‌های رأی، جمهوری اسلامی را به عنوان نوع حکومت کشور خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه در این روز مردم، جمهوری اسلامی را برگزیدند، آن‌هم در حالی که هنوز ۵۰ روز از پیروزی انقلاب بیشتر نگذشته بود، افزود: امام خمینی (ره) با بینش و آینده نگری که داشتند دستور دادند تا مردم آزادانه نوع حکومت را انتخاب کنند و مردم هم با بصیرت و حضور خود جمهوری اسلامی را با ۹۸ درصد آرا برگزیدند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه ۱۲ فروردین در واقع روز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و روز جمهوریت و اسلامیت است، بیان کرد: امام (ره) راجع به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی فرمودند امروز روز حکومت الله است.

میرعمادی با بیان اینکه ۱۲ فروردین روز غلبه مستضعفان بر مستکبران و روز غلبه جندالله بر جنود شیطان محسوب می‌شود، بیان کرد: ۱۲ فروردین روز تحقق وعده الهی است چرا که خداوند فرمود ان تنصرالله ینصرکم.

وی همچنین، ۱۲ فروردین را روز زنده شدن دوباره اسلام و بزرگترین عید ملی مذهبی کشورمان دانست و گفت: تقوا و اخلاص مردم ایران از یک سو و تقوا و اخلاصی که در امام (ره) دیده می‌شد علت این انتخاب و رأی مردم به جمهوری اسلامی بود.

این کارشناس مسائل دینی در دیگر بخش سخنان خود ضمن بیان اینکه شهدا ویژگی‌های بارزی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتخاب راهشان اشاره کرد، بیان کرد: شهدا عمل صالح داشتند و هم خوب فهمیدند و هم خوب عمل کردند.

میرعمادی با بیان اینکه شهدا خدا را خوب شناختند و ارتباط عاشقانه را با خدای بزرگ فراموش نکردند، ابراز داشت: شهدا معرفت و بصیرت و آگاهی کامل نسبت به مقصد و راه داشتند و لذا با مجاهدت معنوی و مخلصانه خود با خدا معامله عاشقانه کردند، شهدا همچنین اهل عبادت، مسجد، تعبد و ولایت‌پذیری بودند در وصیت نامه ایشان سفارش به ولایت‌مداری و حجاب بیش از همه مسائل به چشم می‌خورد.

وی افزود: شهدا چگونه زندگی کردن و چگونه مردن را به بشریت آموختند، لذا مقام حیات جاودانه برای آن‌ها متصور است، خداوند متعال به شهدا مقاماتی داده که سبب الگو شدن آنها در تمام طول تاریخ اسلام شده است از سوی دیگر باید تاکید کرد که شهدا همان اندازه که الگوی زندگی و رفتار و اخلاق هستند، جلوه‌های از حیات جاودان نیز در سیره آنها دیده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان کرد: شهدا همچنین مقام پاکی و طهارت دارند چرا که در زمان ریختن خون آن‌ها به آمرزش الهی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش مهر، میغان با تقدیم ۱۰۰ شهید به انقلاب اسلامی شهیدستان ایران محسوب می‌شود چرا که این روستا به نسبت جمعیت بیشترین میزان شهید را در بین روستاهای ایران تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ