لایحه جدید آمریکا برای تجزیه بخش تبلیغات گوگل و متا

اقتصاد ایران: دولت آمریکا  برای محدودکردن انحصار تبلیغات آنلاین فقط به شکایت ازشرکت هابسنده نمی کند. گروهی ازسناتورهالایحه ای را باهدف تجزیه کسب وکار تبلیغات شرکت هایی مانند گوگل و متا ارائه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از انگجت، این لایحه شرکت‌های بزرگ تبلیغات دیجیتال که تراکنش‌هایی بیش از ۲۰ میلیارد دلار را کنترل می‌کنند، اجازه ندارند مالک پلتفرم‌های تبادل تبلیغات و همچنین تقاضا یا تأمین آن باشند.

مالک یک پلتفرم تأمین تبلیغات آگهی آنلاین نمی‌تواند سیستم طرف تقاضا یا برعکس را دراختیار داشته باشد. در این میان شرکت‌هایی که خرید و فروش تبلیغات را انجام می‌دهند، نمی‌توانند پلتفرم‌های دیگری داشته باشند.

شرکت‌هایی با حجم متوسط یا بزرگ‌تر که تراکنش‌هایی بیش از ۵ میلیارد دلار را کنترل می‌کنند نیز به جای آنکه مناقصه تبلیغات را به طور عمدی طوری انجام دهند که به سود عملیات‌های خودشان باشد، باید فرایند را به بهترین شکل اجرا کنند.

آنها باید شفاف باشند و دسترسی عادلانه به قابلیت‌های فنی و داده را فراهم کنند. اگر آنها کسب و کارهایی در ۲ سوی بازار انجام دهند، باید اقداماتی جهت کاهش سواستفاده و تضاد منافع انجام دهند.

ترکیبی از سناتورهای دوجناح دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی از جمله مایک لی، ایمی کلوبوچار، تد کروز و الیزابت وارن از لایحه مذکور پشتیبانی کردند. آنها هدف نهایی لایحه به صراحت اعلام کرده اند و انتظار دارند در صورت تبدیل شدن لایحه به قانون، گوگل و متا بخش‌های قابل توجهی از کسب وکارشان را جدا کنند.

البته به گفته سیاستمداران ممکن است آمازون نیز مشمول لایحه AMERICA شود اما سناتورهای پشتیبان لایحه گوگل را به عنوان هدف اصلی آن مشخص کرده اند.

آنها با توجه به آنکه شرکت مذکور با شکایت‌های متعدد از سوی وزارت دادگستری ایالت‌های مختلف آمریکا روبرو است، گوگل را به دستکاری در بازار تبلیغات به شیوه‌ای غیرعادلانه متهم کرده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ