نرجسانه پاتوقی برای دختران همدانی

اقتصاد ایران: همدان-مسئول هیئت ثارالله همدان گفت: هیئت دخترانه نرجسانه از سال ۱۳۹۸ تشکیل شده و شروع به فعالیت کرده است و یک هیئت کاملاً متفاوت است که طبق ذائقه دختران برنامه‌ریزی می‌کند.

مصطفی میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر و با تأکید بر اینکه نخستین هیئت تشکیلاتی دخترانه در استان همدان نرجسانه است، ابراز کرد: این هیئت دارای محتواهایی متفاوت بوده که حتی منبر آن‌هم به شکلی خاص و متناسب با ذائقه دختران نوجوان است.

وی با بیان اینکه ما یک فضای تربیتی را در کنار این هیأت نرجسانه داریم که علاوه بر مراسمات و شعار اسلامی، توجه ویژه ای به مساله پویایی در هیأت و اطراف آن اتفاقات دیگری هم بیافتد و فقط صرفاً مراسمات نباشد بیان کرد: اولویت‌ها را ما در این برنامه دادیم به ترتیب به تربیت، هیأت، خدمت و بحث تشکیلات و این هیأت در این ۴ حوزه در حال فعالیت است.

میرزایی با اشاره به اینکه خدمت که مشخص است و کارهای آن مربوط به کارهای جهادی و خیریه و کمک‌های مومنانه است افزود: هیأت هم توجه ویژه ای به مراسمات ملی و مذهبی و برنامه‌های با کیفیت مانند ماه رمضان که ۳۰ شب در حال حاضر برنامه مناجات را داریم در حال فعالیت است.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام همدان بیان کرد: در حوزه تربیت اتفاق‌های خوبی افتاده و واحدهای خوبی داریم از جمله، واحد خانواده، مهد کودک و هیأت‌های مختلف در سنین ۵ تا ۸ سال ،۹ ساله‌ها با عنوان هیأت معصومانه ،۱۱ سال به بالا که همان دختران ۱۷ تا ۱۸ سال که همان هیأت نرجسانه است که یک بخش آن را در این برنامه نسل قاسم دیدیم و سنین ۲۰ سال به بالا که با نام هیأت بزرگسال که اسم آن را مادرانه گذاشتند در حال فعالیت است.

مدیر اصلی نرجسانه با بیان اینکه در هیأت نرجسانه، به طور ویژه و خاص کار تربیتی انجام می‌شود و تمام برنامه‌های ما ثبت نامی است و عمومی نیست افزود: در این هیأت دختران باید ثبت نام کنند و تمامی برنامه‌های کلی ما در بحث نرجسانه، حدود ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر مخاطب ثبت نامی به صورت ثابت داریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه این هیأت که به صورت ویژه به آنها پرداخته می‌شود گفت: برنامه دختر و پدری، بنات الحسین ویژه برنامه ایام محرم، اعتکاف دختران نوجوان که امسال برای اولین بار برگزار شد، بحث مطالعات و عنوان قبیله کتابخوان که بحث گرده‌های مطالعاتی و کتابخوانی است و رواج گرفته و بعدها به مسابقات کتابخوانی و قصه صورت گرفت که از برنامه‌های ویژه این هیأت نرجسانه است.

رئیس هیأت رزمندگان اسلام شهرستان همدان تصریح کرد: مهمترین کاری که پیگیر هستیم با توجه به اتفاقاتی که افتاده وبا توجه به نیاز کشور و جامعه و حضور پر رنگ این قشر خاکستری، بحث ما یک فضای امن برای دختران است.

میرزایی ادامه داد: چه قشر دخترانی که محجبه هستند و دوست دارند فضایی داشته باشند برای پاتوق تحت عنوان کافه دخترانه، در نسل قاسم بحث کافه مجموعه بیشتر مطرح بود و مقدمات آن فراهم شده است.

وی یادآور شد: در استان همدان برای اولین بار در کشور است که یک کافه دخترانه با نگاه آن چیزی که هیأتی ها و مذهبی‌ها و نه اینکه کاملاً مختص آنها باشد بلکه فضایی برای همه دختران با هر تیپ و قیافه‌ای می‌تواند باشد و بتوانند حضور پیدا کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی هم با خانواده این هیأت‌ها داریم تصریح کرد: توجه و اهتمام ویژه به بحث تحصیل، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، یک مجموعه کاملی از این هیأت نرجسانه است.

میرزایی تصریح کرد: می‌توان گفت استان همدان یک الگوی تمام و کمالی برای مجموعه‌هایی است که با دختران دارند کار می‌کنند و به زودی هم در کشور کانون توجهی می‌شود که این هیأت کار تربیتی قوی دارد انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از تشکیل این برنامه این بود که در هیأت‌ها به سنین و سلیقه‌ها و علاقه‌ها و استعدادها توجه نمی‌شد افزود: در هیأت‌های بزرگسال هم نوجوانان، نونهالان و کودکان شرکت می‌کنند نگاه ما این بود که مختص آن سن برنامه اجرا شود و از صفر تا صد برنامه، سخنرانش، مداحش و کلاس‌ها، و حتی فضاسازی‌ها همه اینها نسبت به سنی که نیاز است برنامه اجرا شود و صورت گیرد.

وی تصریح کرد: خیلی از هیأت‌ها توجه ویژه به همان بزرگسال را دارند و توجه ویژه به خانواده ندارند و توجه ما بر این بود که اتاق فکری که ما داریم نگاه ویژه این باشد که برای هر سنی مختص به سن خود برنامه اجرا شود و نیت ما همین بوده که این قشر بتوانند با همین روحیه و فکر پیش بروند.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام همدان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه در جشن‌ها و اعیاد و روضه‌هایی متناسب با روحیه نوجوانان و دارای محتوایی غنی این هیئت را متمایز کرده است، به‌گونه‌ای که اتاق فکر در شورای مرکزی هیئت برای هر برنامه و محتوای آن روزهای متعدد برنامه‌ریزی انجام می‌دهد تا در عین جذاب بودن برای مخاطب، کار تمیز فرهنگی صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ