تمام دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب پای کار بیایند

اقتصاد ایران: همدان- مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عفاف وحجاب باید پای کار بیایند، اما مسئولیت آن را صرفاً به عهده فرهنگ وارشاد اسلامی می‌اندازند.

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اگر بخواهیم در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اقدام مؤثری انجام شود، باید مسئولان ارشد در سطح کشوری و استانی خط مشی مناسبی را برای این موضوع طراحی کند، اظهار کرد: ابزارهای رسانه‌ای مانند ماهواره و فضای مجازی در اختیار دشمن است و ذهن جوان‌های ما را خط می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه اقدامات غیرهوشمندانه نسبت به فضای مجازی سبب شده که ما خودمان را فیلتر کرده و فضا را برای معاندین باز کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گفتگو با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای هم برای فضای مجازی و ماهواره نداریم و خود این امر، نتیجه را بسیار سخت می‌کند؛ خاطرنشان کرد: برنامه‌های به ظاهر فرهنگی ما غالباً برای افرادی است که خود به مقوله حجاب و عفاف توجه دارند و موازین را رعایت می‌کنند.

ویژه ادامه داد: این در حالی است که اقدامات در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید به دوگونه سلبی و ایجابی صورت بگیرد و منظور از سلبی پیگیری از طریق مراجع قانونی و حقوقی است که البته به صورت هوشمندانه و خلاقانه باید باشد.

وی با بیان اینکه اقدام ایجابی هم یعنی همه دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار بیایند، که در این حوزه با وجود اینکه در حال حاضر بیش از بیست دستگاه اداری مسئولیت فرهنگی دارند، مسئولیت آن را صرفاً به عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌اندازند؛ افزود: متأسفانه همه انتظارات، نگاه‌ها و اذهان عمومی بر این نهاد متمرکز شده است که این نگاه درستی نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه صحبت‌های خود درباره رویکرد این اداره کل در بحث مقابله با کشف حجاب و ناهنجاری‌های اجتماعی از این قبیل نام برد و متذکر شد: مقوله حجاب و عفاف همواره در بخش‌های مختلف این اداره کل مورد توجه بوده و طی سال جدید برنامه‌ریزی و اجرای مجموعه برنامه‌های اقناعی و رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفت که این امر با جدیت در حال انجام است.

ویژه از اجرای برنامه‌های هنری مانند نمایش‌های خیابانی، تولید و پخش کلیپ، فیلم کوتاه و اقدامات رسانه‌ای از طریق مطبوعات و سایر رسانه‌ها، برگزاری رویدادها و همایش‌های تخصص اقناعی در راستای تببین مبانی اعتقادی و قانونی با دعوت از اساتید این حوزه و برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی با همکاری کارگروه مد و لباس نیز سخن گفت و افزود: اگر بخواهیم اقدام مؤثری صورت بگیرد، باید مسئولان ارشد کشور و استان بودجه خاصی برای این حوزه اختصاص دهند؛ چرا با دست خالی نمی‌شود در مقابل اعتبارات کلانی که دشمنان هزینه می‌کنند، اقدام مؤثری انجام داده شود.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی که ۲۰ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، مصوب شد که دستگاه‌های اجرایی توجه به رعایت شئونات اسلامی در ماه مباک رمضان را در اولویت کار خود قرار دهند؛ تصریح کرد: در همین راستا از آغازین روزهای عید نوروز و همینطور ماه مبارک رمضان خوشبختانه شهرداری همدان تبلیغات محیطی قابل توجهی انجام داد.

ویژه ادامه داد: باید بپذیریم که اقدامات ما در مخاطبی که ذهنیت مناسبی نسبت به مقوله حجاب ندارد، کمترین تأثیر را خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری برنامه‌های مختلف ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز نام برد و گفت: این اداره کل طی تعطیلات نوروز تمام تلاش خود را به کار گرفت که در رویدادهای هنری شئونات اسلامی رعایت شود.

ویژه در پایان یادآور شد: غرفه‌های ترویج فرهنگ حجاب وعفاف در نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با ماه مبارک رمضان در همدان برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ