کاهش بروکراسی اداری منجر به رشد تولید می شود/ لزوم ورود نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی

اقتصاد ایران: نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال در حوزه رشد تولید باید بروکراسی اداری در جامعه کاهش پیدا کند.

رحمت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره چگونگی تحقق شعار سال توسط رهبرمعظم انقلاب اظهار کرد:بیش از ۱۰ سال است که شعارهای سالیانه رهبرمعظم انقلاب حول محور اشتغال، تولید و اقتصاد بوده و این شعارها نشان دهنده این است که دولت و مجلس شورای اسلامی با پشتبانی قوه قضائیه نگاه ویژه به این حوزه ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی، برای ایجاد اشتغال مولد، پایدار و کار آفرینی می بایست به رشد تولید برسیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید سبب رونق اقتصادی و مهار تورم می شود خاطرنشان کرد: رشد تولید با کیفیت علاوه بر رونق اقتصادی و مهار تورم، سبب صادرات تولید به کشورهای اوراسیا، کشورهای همسایه و به دست گرفتن بازار جهانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رشد تولید نیاز است در سطح ملی رئیس جمهور، وزراء و دولت و در سطح استان ها استانداران، معاونین و مدیران کل باید تلاش کنند تا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال که با حداقل ظرفیت فعالیت دارند، ظرفیت تولید خود را به ۷۰ درصد رسانده و به چرخه تولید بازگردند و برای تحقق رشد تولید می بایست بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و یا به حداقل برسد.

نوروزی گفت: یکی از عوامل ایجاد تورم در کشور، نقدینگی موجود در بانک و نقدینگی مردم بوده که ناخوداگاه وارد بازار دلار، سکه، ارز، خودرو و ملک شده و اقتصاد کشور را دچار تلاطم می کند. این نقدینگی باید وارد اقتصاد و تولید شده و اشتغال پایدار به همراه داشته باشد‌.

وی حل مشکلات تولید و پشتیبانی از سرمایه گذاران را وظیفه مجلس شورای اسلامی برشمرد و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی در کنار دولت و قوه قضائیه، باید معضلات و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران مانند کمبود و گرانی مواد اولیه، مشکلات حوزه تامین اجتماعی، مالیات، سرمایه در گردش و غیره را احصا کرده و در جهت رفع این موانع قوانینی را وضع کند تا بتواند در مهار تورم و رشد تولید گام های مهمی بردارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منویات رهبرمعظم انقلاب در حوزه اقتصاد و تلاطم بازار سکه و ارز نشان داد که مقام معظم رهبری تدبیر ظریفانه در این حوزه داشته اند و شعار امسال باید با جدیت هرچه تمام تر تحقق یابد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ