اقدامات زیانبار سیستم بانکی مقصر جدی افزایش تورم

اقتصاد ایران: همدان-نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکی فعلی را بزرگترین مانع بر سر راه تولید کنندگان و همچنین اقدامات زیانبار سیستم بانکی را در افزایش تورم مقصر جدی میدانم.

کیومرث سرمدی واله در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به اینکه قوای سه گانه وظیفه دارند به دور از هرگونه اقدامات ظاهری و شعاری؛ امور اجرایی و قضائی و تقنینی کشور را به سمت تحقق آن هدف ساماندهی کنند اظهار کرد: قطعاً رهبری معظم انقلاب شعار سال را برای درج در سربرگ نامه‌ها یا نصب بنر ادارات مطرح نمی‌کنند، بلکه تحقق آرمان‌های ایشان دلسوزی و اقدامات اجرایی متناسب می‌خواهد.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با اشراف به مسائل کشور هر ساله با اعلام شعار سال درصدد آن است تا نظر مسئولین قوای سه گانه را به راهبردهای کلان جلب کند.

وی با بیان اینکه برای چندمین سال رهبر معظم انقلاب بر شعار اقتصادی و تولید و امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند و مورد تاکید قرار دادند بیان کرد: اگر قرار است تولید رشد کند بیکاری زمین گیر بشود کشور توسعه مناسب و پایدار پیدا کند باید سرمایه گذار بتواند با چشم انداز پایدار به تولید اقدام نماید، در بستر تورم روزافزون و میدان داری دلالان ارزی و محتکران مواد اولیه قطعاً عرصه بر تولید کننده تنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام بانکی فعلی را بزرگترین مانع بر سر راه تولید کنندگان و همچنین اقدامات زیانبار سیستم بانکی را در افزایش تورم مقصر جدی میدانم افزود: عملکرد بانک‌ها در زمین گیرکردن سرمایه گذار و همراهی نکردن در تکانه‌های اقتصادی قصه تلخی است که سرمایه گذار و تولید کننده نقشی در اتفاقات و تأخیرات و زیان‌های کارخانجات به ویژه در بخش خصوصی نداشته و در واقع ندانم کاری ما مسئولین و تحریم‌های ظالمانه و اتفاقاتی مانند افزایش نقدینگی سرگردان و… آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

سرمدی واله گفت: در واقع شاه کلید تحقق شعار سال را در اصلاح نظام بانکی کشور می دانم و قطعاً هر کدام از دستگاه‌ها و قوای سه گانه باید با هم افزایی و فهم مشترک با هر مانعی بر سر راه مهار تورم و رشد تولید برخورد پشیمان کننده داشته باشند.

وی گفت: مجلس امسال هیچ تعارضی نباید داشته باشد و فرمان رهبری و تحقق دستور ایشان فشار را از سفره مردم بر می‌دارد تولید کننده گان را به میدان عمل می‌آورد، دلالان را با افزایش تولید زمین گیر می‌کند پس دلیلی برای تعارف و اغماض نمی‌ماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ