بهبود معیشت و رفاه مردم اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی است

اقتصاد ایران: تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اولویت های مجلس گفت: بهبود معیشت و رفاه مردم اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله متفکرآزاد امروز شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت: مجلس این دوره جوان است به طوری که در ابتدای کار شروع کار مجلس ۶۰ تا ۶۵ نفر زیر ۴۵ سال سن داشتند.

وی با بیان اینکه مجلس افتخار دارد که مجلس منصفی است، گفت: نقش نظارتی مجلس همواره خود را نشان داده البته استیضاح وزرای دولت قبل در این مجلس به خاطر وقت کم باقی مانده برای دولت دوازدهم انجام نشد اما نقش نظارتی برای دولت جدید تقویت شد طوری که استیضاح وزرای دولت سیزدهم شاهدی بر این ماجراست.

متفکر آزاد در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت آرای نمایندگان را کلید زدیم و به خوبی پیش می‌رود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع مسکن یکی از اولویت‌های اصلی مجلس است، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی در این مجلس به جد پیگیری شد به طوری که ۸۰۰ هزار برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر شده است.

وی افزود: مجلس به خرید تضمینی محصولات کشاورزی ورود کرد و بنا شد نماینده کشاورزان در جلسات تعیین نرخ خرید تضمینی حضور داشته باشد.

متفکر آزاد در خصوص قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نیز گفت: مجلس به این موضوع ورود کرد چراکه ایران در صدور مجوزهای کسب و کار رتبه بسیار پایینی در جهان داشت.

وی با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان شاهکار مجلس فعلی است، افزود: ۷۰۰ میلیون بازار اشباع نشده محصولات دانش بنیان است، ارتباط دانشگاه با صنعت با این قانون افزایش یافت. این قانون مبتنی بر واقعیت هاست و می‌تواند زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم سازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه نیز گفت: سود سرمایه گذاری بر تولید باید بیشتر از سود سوداگری باشد و مجلس برای همین قانون مالیات بر سوداگری را تصویب کرد.

متفکرآزاد ادامه داد: بودجه دو سال اخیر استان نسبت به استان‌های رقیب بیشتر است و باید زمینه سرمایه گذاری و رونق تولید در استان فراهم شود.

وی درخصوص پرداخت نشدن حقوق معلمان در روزهای پایانی سال گذشته نیز گفت: احتمال برخورد جدی مجلس با مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد.

وی درخصوص ارتباط کشورمان با عربستان نیز گفت: کاهش تنش با همسایگان اولویت امروز جمهوری اسلامی است.

متفکرآزاد در خصوص حقوق کارگران در سال جدید نیز اظهار داشت: سهم حقوق کارگر در قیمت تمام شده کالا فقط بین ۶ تا ۸ درصد است. در کشورهای اروپایی این نرخ ۳۰ درصد است. با اینکه سال گذشته ۵۷ درصد حقوق کارگری افزایش یافت ولی شاهد تعدیل نیرو نبودیم و برعکس آمار شاغلان افزایش یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ