امر به معروف وظیفه همه مردم است

اقتصاد ایران: شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است که بر عهده تمامی آحاد جامعه است این موضوع البته نیاز به آموزش صحیح نیز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: طرح «مردم رسی» در خصوص مسائل مربوط به شراب خواری، روزه خواری، بی حجابی و بدحجابی شروع شد زیرا این گونه معضلات در جامعه دیده شده بود و هیچکس احساس مسئولیت نمی‌کرد این در حالی است که این طرح یک کار مردمی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت در نظرسنجی‌ها می‌گویند حجاب را واجب و لازم می‌دانیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است که بر عهده تمامی آحاد جامعه است این موضوع البته نیاز به آموزش صحیح نیز دارد.

آیت الله دژکام متذکر شد: تذکر زبانی بر همه مردم واجب کفایی است و زمانی که امر به معروف به حد کفایت برسد برای تمام ملت واجب است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به فرارسیدن روز طبیعت باید تمامی دستگاه‌های اجرایی بر این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که هیچکس دست درازی به منابع طبیعی و محیط زیست نداشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به میلاد امام حسن مجتبی (ع) دو اتفاق خوب در استان فارس روی خواهد داد نخست آنکه ۱۵ هزار روزه اولی در حرم مطهر احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) گرد هم جمع خواهند شد و دومین رویداد خود که در ماه مبارک رمضان روی می‌دهد آن است که جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز بیان کرد: در عرصه اقتصادی خواهش بنده از جوانان این است که شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند اگر کسی رشوه می‌خورد، رانت خواری می‌کند و حق مردم را ضایع می‌کند گزارش دهند و مسئولین هم موظفند تا این موضوع را پیگیری و از این ساز و کار مردمی حمایت کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در عرصه جنگ فرهنگی کار زمین مانده بسیار داریم اما راهکار حضور مردمی است، تاکید کرد: خرده مجتهدهای که حرف‌های بیهوده می‌زنند بیدار شوند، اگر می‌خواهید عزت دنیا و آخرت را پیدا کنید مطیع ولی امر باشید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ