جمهوریت و اسلامیت ارکان اصلی نظام هستند

اقتصاد ایران: بندرعباس - امام جمعه بندرعباس با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: جمهوریت و اسلامیت ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده و هرکدام از این‌ها نباشد نظام تهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس ضمن تبریک روز ۱۲ فروردین که یوم الله است، افزود: ما باید حافظ و ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام باشیم، چرا که جمهوری اسلامی تنها نظام دنیاست که با رأی مردم پای کار آمده است و نباید بگذاریم اسلامیت و ارزش‌های الهی در نظام اسلامی کمرنگ شود.

وی بیان کرد: ۱۲ فروردین روزی است که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در دنیا به رأی مردم گذاشته شد و هیچ نظامی حتی مدعیان دموکراسی، غربی‌ها و آمریکایی‌ها در نظام‌های دنیا اصل نظامشان را به رفراندوم بومی و رأی مردم نگذاشته است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه در دنیا یک نظام است که اصل نظامش را به رأی مردم گذاشته است، اظهار کرد: دشمنان ما بدانند که نظام جمهوری اسلامی مبتنی و متکی به مردم و اسلام و به فرمایش امام راحل به دست صاحبش حضرت بقیه الله اعظم تحویل سپرده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بیانیه وزارت کشور در خصوص حجاب، گفت: مجموعه‌های فرهنگی باید در این زمینه وظیفه خودشان را انجام دهند، قابل قبول نیست کارمندان و برخی مدیران به ارزش‌های الهی بی‌توجهی کنند، این یک دهن‌کجی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام عبادی زاده یادآور شد: دستگاه‌های اداری، اول خودشان این موضوع را رعایت کنند سپس از جامعه بخواهند و امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی ادامه داد: ارزش‌های الهی را باید پاسداشت، دشمنان دنبال ایجاد دوگانگی انقلابی و غیرانقلابی بودند یعنی هرکس با حجاب است، انقلابی و بقیه غیرانقلابی هستند در صورتی که همه این افراد دل در گرو انقلاب دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: دشمن می‌خواهند این موضوع را به امنیت کشور گره بزند اما قطعاً نظام در زمان خودش، در مقابل این تعدادِ اندک، تدبیر مناسب خواهد کرد.

وی به ماه پربرکت و پرفضیلت رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان ماه قران و عبادت است که باید رابطه‌مان را با خدا، قران و دعا تقویت کنیم.

حجت الاسلام عبادی‌زاده همچنین با اشاره پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: بیشترین آماج جنگ روایت‌ها علیه این امام همام بوده است که رهبرمعظم انقلاب نیز در زمانه حاضر در این خصوص تاکید کردند در مقابل این جنگ کم نیاوردید چرا که دشمن مطابق با میل خودش و به نفع خودش انقلاب و ارزش‌های ما را روایت می‌کند.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه (س) ام المومنین، ام الائمه و ام الاسلام بودند که ما امروز در حق این بانوی بزرگوار کوتاهی می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ