ضرورت رعایت حجاب اسلامی در جامعه/اقتدار ایران در جهان زبانزد است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به وقوع برخی هنجارشکنی ها بر ضرورت رعایت حجاب اسلامی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خداوند نتیجه روزه داری را تقوا می‌دهد و سرمایه اصلی ما در آخرت تقوا است زیرا این جهان فانی است و قرآن روزه را جز ارکان دین می‌داند و تمام ادیان الهی اعم از یهود و مسیحیت دارای روزه بودند.

وی افزود: روز دهم ماه رمضان وفات حضرت خدیجه (س) است که ایشان مادر مسلمانان و ائمه (ع) هستند زیرا این بانوی بزرگوار تمام ثروت خود را در راه اسلام خرج و صرف کردند و در تبلیغ اسلام سهم بسزایی داشتند و همچنین اولین زنی بودند که ایمان آوردند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ضرورت برطرف مشکلات اقتصادی، تصریح کرد: رهبری بیش از ۱۰ سال مسئله اقتصاد را به عنوان شعار سال مطرح می‌کنند و امسال نیز مهار تورم و رشد تولید را برگزیده‌اند که نشان از اهمیت اقتصاد دارد.

علما بیان کرد: امروز اسلام خود را به دنیا عرضه می‌کند و امام راحل (ره) فرمودند دنیا از اسلام سیلی خورده و ما باید آن را حفظ و تقویت کنیم که و روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است که بیانگر مردم سالاری دینی و ولایت فقیه است و امروز دنیا نیاز به معارف و اخلاق اسلامی دارد و امروز اسلام در دنیا مطرح و صاحب تفکر است که به برکت جمهوری اسلامی تحقق یافته است.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه، بیان کرد: در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و شهادت چند تن از رزمندگان دشمنان پاسخ کوبنده‌ای دریافت کردند که منجر به عقب نشینی آنان شد و این رخداد همانند حمله عین الاسد بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از قاریان قرآن کریم، گفت: هدف از تلاوت قران تأثیرگذاری بر روی افراد است و رهبری از قاریان تعریف و تمجید کردند زیرا فرهنگ قرانی گره گشا است.

علما با اشاره به ضرورت حفظ حجاب توسط بانوان، خاطر نشان کرد: تمام زنان و دختران خواهران ما هستند و باید نسبت رعایت این مهم تذکر بدهیم و مراجع و بزرگان نیز نسبت به رعایت دستورات خداوند تذکر می‌دهند و باید با زبان نیکو تذکر داد اما این نیز حدودی دارد و ما الگوهایی مانند حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) را داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ