حذف «جمهوریت» از ایران اسلامی خط قرمز مردم است

اقتصاد ایران: آبادان- نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سلطنت طلبان و منافقان به دنبال حذف جمهوریت از ایران اسلامی هستند که این موضوع خط قرمز مردم است.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی‌ترین نظام‌های جهان است که مردم نقش مستقیمی در انتخاب مسئولان آن دارند. بر این اساس از رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تا شورای اسلامی شهر توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: ایران اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی را در حوزه سلامت و بهداشت، استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی، امنیت، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، صنعت، کشاورزی، ورزش و… به دست آورده که به طور حتم این دستاوردها نشان دهنده پشتوانه مردمی این نظام است.

مولوی با اشاره به دخالت‌های برخی کشورهای غربی، توضیح داد: ایادی استکبار جهانی پس از انتخاب هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران توسط مردم در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، دیگر نتوانستند در امورات داخلی کشورمان دخالت کنند؛ البته آنها همواره در حال تلاش برای ضربه زدن به کشور هستند ولی حکومتی که بر پایه مردم سالاری دینی باشد در مقابل هر گونه توطئه همچون تحریم‌های ظالمانه در امان خواهد بود.

وی، حذف کلمه «جمهوریت» از ایران اسلامی را خط قرمز مردم عنوان کرد و گفت: دموکراسی بر پایه خط مشی اسلامی همواره سبب آزرده خاطر کردن نوکران استکبار جهانی همچون سلطنت طلبان و منافقان شده ولی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی‌ها و مناسبت‌های مختلف همواره به آنها نشان داده‌اند که به هیچ عنوان اجازه دخالت و یا تصمیم‌گیری نخواهند داد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با یادآوری اینکه سلطنت طلبان و منافقان به دنبال حذف جمهوریت از ایران اسلامی هستند، بیان کرد: امروز نیروهای انقلابی از جمله بسیجیان در رده‌های سنی مختلف در حال افتخارآفرینی برای ایران اسلامی هستند و بخش عظیمی از دستاوردهای کشور از جمله صنایع دفاعی و دیگر صنایع مرهون همین نیروهای ارزشی است که با تفکر بسیجی سبب اقتدار کشور و وابسته نشدن به بیگانگان شده‌اند.

مولوی با اشاره به استقبال کاروان‌های راهیان نور امسال، عنوان کرد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مناطق عملیاتی، پروژه دشمن برای جدا کردن مردم از نظام را به شکست کشاند و شکستی برای خود دشمنان نظام بود. آنچه در کاروان‌های راهیان نور امسال مشهود بود، حضور پرشور نسل جوان و انتقال تفکر مقاومت و ایثار در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمنان به آنها بود.

وی، توجه به رهنمودهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را راه برون رفت از مشکلات قلمداد کرد و گفت: دغدغه‌های رهبری، دغدغه مردم است و ایشان همیشه مطالبات مردم را مطرح می‌کنند و مسئولان وظیفه دارند با همه توان خود در این خصوص گام بردارند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اتحاد و همدلی و رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم از مهم‌ترین موضوعات کشور است که باید به برکت خون شهدای ایران اسلامی و با روحیه بسیجی اقدامات لازم انجام شود.

مولوی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید گفتمان فکری سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و در واقع روش مسئولیت‌پذیری این شهید والا مقام را الگوی خود قرار دهیم. اندیشه‌ها، موضع‌گیری‌ها، دغدغه‌ها، توجه به نسل جوان و نحوه تعامل مسئولان را باید طبق گفتمان فکری این شهید والامقام انجام دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ