بلاروس با پیشنهاد طرح آتش‌بس: شکست روسیه، غیرممکن است

اقتصاد ایران: الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در جمع قانونگذاران این کشور آتش‌بس فوری جنگ اوکراین را خواستار شد و به غرب هشدار داد که شکست دادن روسیه غیرممکن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در سخنرانی سالیانه در جمع قانونگذاران و مقام‌های این کشور درباره جنگ اوکراین و استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی روسیه در بلاروس، پیشنهاد آتش‌بس کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو گفت که تسلیحات اتمی تاکتیکی روسیه که قرار است در بلاروس مستقر شود، از این کشور در برابر تهدیدات غربی محافظت می‌کند چرا که برنامه‌هایی برای حمله به بلاروس از لهستان وجود دارد.

رئیس‌جمهور بلاروس تصریح کرد: «حرف من را قبول کنید، من هرگز شما را فریب ندادم. آنها (غربی‌ها) برای حمله به بلاروس و نابودی کشور ما آماده می‌شوند».

رئیس‌جمهور بلاروس اشاره‌ای به گذشته و برچیدن تسلیحات اتمی این کشور بعد از فروپاشی شوروی کرد و گفت: «در دهه نود، مایل به خلع سلاح اتمی نبودم اما تحت فشار غرب و همینطور رئیس جمهور وقت روسیه قرار گرفتم».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شنبه هفته جاری گفت که روسیه تسلیحات اتمی تاکتیکی را در بلاروس مستقر خواهد کرد که اولین استقرار تسلیحات هسته‌ای خارج از مرزهای این کشور از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ است.

مقام‌های بلاروس پیشتر اعلام کرده بودند که این تسلیحات از بلاروس در برابر کارزار فشارهای آمریکا و متحدانش محافظت خواهند کرد.

الکساندر لوکاشنکو در سخنرانی امروز خود همچنین خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین و آغاز گفت‌وگوها برای حل و فصل صلح پایدار شد.

رئیس‌جمهور بلاروس هشدار داد که روسیه در صورت احساس خطر مجبور به استفاده از «وحشتناک‌ترین سلاح» خواهد شد.

وی خطاب به غرب افزود: «شکست دادن یک قدرت اتمی، غیرممکن است. اگر رهبری روسیه بفهمد که وضعیت تهدیدی برای تجزیه روسیه است، از وحشتناک‌ترین سلاح استفاده خواهد کرد. نمی‌توان اجازه این کار داده شود».

پایان پیام/ص

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ