مصباحی‌مقدم: دستگاه انتظامی باید با هنجارشکنانی که الگوسازی می‌کنند برخورد کند

اقتصاد ایران: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت موضوع حجاب گفت: دستگاه انتظامی باید با کسانی که به نوعی برای هنجارشکنان الگو سازی می‌کنند برخوردهای انضباطی کند چون محیط های عمومی و محیط اجتماعی محیط هنجارهاست نه ناهنجاری.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت موضوع حجاب اظهار کرد: اصولاً پوشیدگی برای انسان موجب وقار و شخصیت انسان می شود و انسان را در صحنه جامعه یک شخصیت وزینی نشان داده و یک مقبولیت عمومی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز در جامعه ما زنان به برکت انقلاب اسلامی جایگاه رفیعی پیدا کرده اند در صورتی که زنان پیش از انقلاب چنین جایگاهی را نداشتند. امروز زنان در جمهوری اسلامی جایگاه‌های پزشک متخصص، جراح متخصص و استاد دانشگاه و... را به خود اختصاص داده اند که این نشان می دهد جمهوری اسلامی به مقام زنان از نظر اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اهتمام ویژه ای دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر در آموزش‌ها، مدارس و دانشگاه و مراکز فرهنگی نسبت به آگاه سازی در مورد حجاب اقداماتی صورت بگیرد، می‌تواند بر روی شخصیت زن تاثیرگذار باشد و از طرفی مانع ناهنجاری و بی عفتی شده و همچنین مانع آن خواهد شد که زنان ابزاری در دست هوس بازان باشند.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: کسانی که مبلغ رعایت حجاب هستند باید خودشان شخصیت‌های جا افتاده ای باشند تا مخاطبان این امر بدانند که مبلغان حجاب از روی خیرخواهی است که ترویج امر حجاب می کند.

وی وضعیت امروز حجاب را نوعی عارضه دانست و گفت: وضعیت پوشش زنان یک چالش نیست بلکه یک عارضه است. این عارضه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی وسیاسی پدید آمده که امیدواریم این عارضه برطرف شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: باید زنان هنجارشکن و بدحجاب را دعوت به خیر کرد. دعوت به خیر اقتضا می کند برخوردها برخوردهای ایجابی و اثباتی باشد نه برخوردهای سلبی و نفیی.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: دستگاه انتظامی باید با کسانی که به نوعی برای هنجارشکنان الگو سازی می‌کنند برخوردهای انضباطی کند. توده زنانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند قصد و غرضی ندارند و به تصور خودشان دوست دارند آزاد باشند و کسی هم مخالف آزادی آنان نیست اما محیط های عمومی و محیط اجتماعی محیط هنجارهاست نه ناهنجاری.

به گزارش فارس، هزاران نفر از مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پویشی در سامانه «فارس‌من» از مسئولان قوای مقننه، مجریه و قضاییه خواسته‌اند با توجه به فراخوان‌های دشمنان انقلاب اسلامی و ضدانقلاب درباره کشف حجاب و تبدیل شدن برخی افراد به پیاده نظام این جریانات، کشف حجاب به عنوان یک جرم امنیتی لحاظ و ضمن اعلام به عموم مردم، برخورد قاطعی با این نوع جرم‌انگاری صورت گیرد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ