تاکید رهبری بر «مهار تورم» یعنی دولت در این زمینه موفق نبوده است

اقتصاد ایران: یک تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: انتخاب شعار سال یعنی دولت در یک سال و نیم گذشته در مسأله مهار تورم موفق نبوده است زیرا اگر موفق بود، چنین شعاری توسط رهبری انتخاب نمی‌شد.

محمد صادق کوشکی تحلیلگر سیاسی در رابطه با شعار سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «مهار تورم، رشد تولید» اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر بحث مبارزه دولت با تورم چند نکته دارد؛ یک نکته اینکه اگر این حرکت امکان پذیر نبود رهبری به هیچ وجه روی آن تاکید نه داشت.

وی افزود: رهبری مطالبه‌ای از دولت دارد که آن مطالبه شدنی باشد. با توجه به تجربیات، سوابق و مشورت‌هایی که رهبری در حوزه اجرایی دارند به این نکته وقوف کامل دارند که امکان مهار تورم وجود دارد.

این تحلیلگر سیاسی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای نباید از سوی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر غیرممکن و نشدنی بودن مهار تورم مطرح شود، گفت: نکته دیگر اینکه شعار سال، در سال دوم فعالیت دولت توسط رهبری بیان شده است و این یعنی دولت در یک سال و نیم گذشته در این مسأله موفق نبوده است زیرا اگر موفق بود و سیاست‌های اقتصادی دولت درست بود چنین شعاری توسط رهبری انتخاب نمی‌شد.

کوشکی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت در یک سال و نیم گذشته نتوانسته است چشم انداز مورد نظر رهبری که همان چشم انداز مورد نظر مردم است را محقق کند خاطرنشان کرد: رهبری جمع بندی کننده مطالبات مردم است و دولت برای تحقق شعار سال موظف به بازنگری جدی در سیاست‌های اقتصادی گذشته خود است.

وی اضافه کرد: دولت علاوه بر آن حتی ممکن است نیاز داشته باشد نیروها و بدنه خود را مورد بازنگری قرار دهد. یعنی هم مجریان حوزه اقتصاد و هم سیاست‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرند. اینکه سخنگوی دولت چند روز پس از سخنان رهبری موضع گیری می‌کند که برنامه‌هایی برای کاهش تورم دارند حرکت مناسبی نیست و به نوعی تقلیل ناخواسته تاکید رهبری بر شعار سال است.

این تحلیلگر سیاسی در پایان بیان کرد: اگر از قبل برنامه‌ای برای مهار تورم داشتند چرا اجرا نکردند و اگر برنامه نداشتند چطور طی دو روز توانستند برنامه‌ای برای مهار تورم تهیه و تدوین کنند. این رفتارها غلط و نادرست است و رئیس جمهور نباید اجازه دهد همکارانش با چنین حرکت‌هایی شعار سال را تقلیل و تخفیف دهند و مطالبه رهبری را کوچک جلوه دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ