اعمال قانون ۱۳۸ هزار خودروی حادثه‌ساز از ابتدای طرح نوروزی

اقتصاد ایران: عصر خودرو- جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، از اعمال قانون ۱۳۸ هزار و ۲۵۷ دستگاه خودروی حادثه‌ساز از آغاز اجرای طرح نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور، از افزایش، حضور و استقرار تیم‌های کنترل سرعت به 60 تیم در محورهای اصلی و بزرگراهی شهر تهران و استقرار تیم‌های کنترلی به صورت 24 ساعته در مبادی ورودی شهر تهران خبر داد و گفت: از آغاز طرح نوروزی 138 هزار و 257 مورد اعمال قانون خودروهای حادثه‌ساز توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده است و سرعت و سبقت همچنان عامل اصلی تصادفات پایتخت بویژه در ایام خلوتی معابر محسوب می‌شود و در تعطیلات نوروز نیز با توجه به معابر خلوت با این تخلف روبرو هستیم.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و دغدغه پلیس جهت کاهش سرعت‌ها و به تبع آن کاهش تصادفات و حوادث، تعداد تیم‌های کنترل سرعت لیزرگان به حدود 60 تیم و محل استقراری افزایش پیدا کرد و بیش از 30 تیم نامحسوس نیز در معابر بزرگراهی همچون آزادگان، شهید باقری، شهید زین الدین، شهید همدانی، شهید خرازی و دیگر بزرگراه‌های شهر تهران بصورت 24 ساعته علاوه بر روز نیز به گشت زنی و برخورد با تخلفات حادثه ساز اقدام می‌کنند.

وی افزود: همچنین پلیس راهور تهران بزرگ غیر از تیم‌های ذکر شده با استقرار تیم‌های کنترلی در مبادی ورودی شهر تهران رفتارهای پرخطر ترافیکی و تخلفات رانندگان را کنترل می‌کند.

موسوی پور گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون هزار و 748 خودرو نیز توقیف ساعتی شده اند که به این آمار می‌بایست 75 هزار و 690 مورد اعمال قانون توسط دوربین‌های لیزرگان که در بحث کنترل سرعت و سبقت فعالیت دارند نیز اشاره داشت.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به حضور مسافران نوروزی در اماکن تفریحی و گردشگری شهر تهران همکاران بنده آمادگی صد درصدی جهت استقبال از این عزیزان را به صورت شبانه روزی داشته و بمنظور افزایش ایمنی ترددها، روان سازی ترافیک و همچنین جهت نظم و انضباط بخشی به ترددهای رانندگان در معابر حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: اگر چه پایتخت روزهای آرامی را سپری می‌کند اما این معابر خلوت محلی است تا برخی از رانندگان قوانین را نادیده بگیرند و قصد افزایش سرعت و سبقت داشته باشند که طبیعی است این مسئله از نگاه پلیس و دوربین‌های رصد تخلفات دور نخواهد بود و با ثبت تخلف و اعمال قانون با رانندگانی که عاملی برای سلب آسایش و آرامش دیگران هستند طبق قانون برخورد جدی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ