استقبال گسترده گردشگران نوروزی ازشهر آبادان

اقتصاد ایران: آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: نوروز ۱۴۰۲ بر اساس آمار رسمی، گردشگران نوروزی تا این لحظه استقبال بالایی از شهر آبادان داشتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سیدمحمد مولوی در گفتگو اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۲ بعد از ایام کرونا، یکی از نوروزهایی بود که با استقبال بالای مردم مواجه شد و نشاط خوبی را در شهر آبادان ایجاد کرد؛ تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن شرایط بسیار ارزشمندی را به وجود آورد.

وی افزود: مسابقات فوتبال دانش آموزی که برای اولین بار به میزبانی شهر آبادان برگزار شد و در واقع گردشگری ورزشی تلقی می‌شد نشاط خوبی را بعد از حادثه تلخ متروپل در شهر ایجاد کرد و اکنون نیز استقبال مردم اقصی نقاط کشور از این منطقه حال و هوای خوبی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار گردشگران نوروزی استان خوزستان توضیح داد: تا روز گذشته بر اساس آمار تجمیعی بیش از ۱۰ میلیون گردشگر وارد استان خوزستان شدند.

مولوی، گردشگری آبی را یکی موفق‌ترین حوزه‌های گردشگری در نوروز امسال عنوان کرد و گفت: داده‌های آماری میزان حضور گردشگران در زمینه گردشگری آبی تا روز هفتم فروردین ماه برای شهر آبادان ۲۵۰ هزار نفر و برای شهر خرمشهر ۴۲ هزار و ۱۶۱ نفر را نشان می‌دهد که نشان دهنده اهمیت گردشگری آبی در این منطقه است.

وی با اشاره به خط آبی بندر آبادان-بندر سیبه عراق ادامه داد: پس از راه‌اندازی این خط آبی در آینده که پیگیری‌های فراوانی از طریق وزارت امور خارجه برای آن انجام شده است، عملاً تاکسی آبی نیز راه‌اندازی خواهد شد و شاهد یک تحول در حوزه گردشگری آبی با شاخص‌های بین‌المللی در شهر آبادان خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت آموزش و پرورش خوزستان در زمینه اسکان مسافران نوروزی، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار نفر در مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان پذیرش و اسکان شدند که سهم قابل توجهی نیز مربوط به شهرهای آبادان و خرمشهر است.

مولوی اظهار کرد: به صورت مستمر از ستادهای اسکان شهر آبادان بازدید می‌کنم و معتقدم باید در همه شاخص‌های شرایط مطلوب برای حضور گردشگران در شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شود و در کنار ضعف و کمبودها ولی نقاط قوت موجود همچون «گردشگری آبی»، «گردشگری روستایی» و «گردشگری فرهنگی» به شکل شایسته معرفی شود.

وی افزود: وقتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع به شهر آبادان سفر کرد، وی نیز بر تقویت نقاط قوت در راستای حضور حداکثری گردشگران در این منطقه تاکید داشت.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر با اشاره به ضرورت معرفی آداب و رسوم شهرهای آبادان و خرمشهر در سطح بین‌المللی، توضیح داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا آداب و رسوم این منطقه در سطح بین‌المللی به ویژه به کشورهای همسایه معرفی شود و این اقدام در گروی تقویت «گردشگری فرهنگی» از طریق برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ