نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

شکل‌گیری منطقه آزاد قصرشیرین نیازمند حضور سرمایه‌گذار

اقتصاد ایران: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: شکل‌گیری منطقه آزاد قصرشیرین نیازمند حضور سرمایه‌گذار است چرا که دولت بودجه‌ای ندارد تا در آنجا صرف کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی امروز هشتم فروردین در نشست خبری با اشاره به وضعیت برخی از پروژه‌های ملی در استان به پروژه راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی که از طرح‌های ملی است اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که باعث کندی روند اجرای این پروژه شده مشکلات امنیتی است که در آنسوی مرز وجود دارد.

وی به پیگیری انجام شده درخصوص اختصاص بودجه به این پروژه اشاره کرد و افزود: مقرر شده تا دو هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت به این پروژه اختصاص یابد و این امر مستلزم موافقت وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت است.

رشیدی تصریح کرد: در صورتی این بودجه به پروژه اختصاص یابد می‌توان راه‌آهن کرمانشاه تا اسلام آبادغرب ادامه یابد و در سال‌جاری اجرای این پروژه استارت بخورد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به پیگیری برای انجام یک پروژه ویژه در شهر کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: پیگیری بسیاری برای تحقق پروژه احداث نیروگاه در کرمانشاه داشتیم که طی ۱۰ ماه گذشته حدود ۲۰ جلسه برگزار شده تا با آن موافقت شد.

وی یادآور شد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی یک زیرساخت بزرگ انرژی است که کار مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم پس از تعطیلات نوروز با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شود که در بحث اشتغالزاتیی در استان کمک بزرگی است و موجب می‌شود تا صنایع فولادی حضوری جدی در استان داشته باشند.

رشیدی گردشگری و کشاورزی را دو مورد از ظرفیت‌های مهم استان دانست و گفت: در بخش گردشگری از ظرفیت‌های استان استفاده نشده که برای مثال مجموعه جهانی بیستون که اگر در استان دیگری بود به نحوی شایسته از آن استفاده می‌کردند، اما در استان ما مورد توجه قرار نگرفته و زیرساخت مناسبی ندارد.

وی در ادامه به وضعیت منطقه آزاد قصرشیرین اشاره کرد و افزود: شکل‌گیری منطقه آزاد قصرشیرین نیازمند حضور سرمایه‌گذار است چرا که دولت بودجه‌ای ندارد تا در آنجا صرف کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین تلاش خود را بر روی شهرستان کرمانشاه قرار داده، اظهار کرد: بخش عمده تمرکز خود را بر شهرستان حوزه انتخابیه خود قرار داده‌ام هرچند پیگیر مسائل استانی هستم.

رشیدی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، افزود: بخش مهمی از مشکلات ناشی از تصدی‌گری دولت در اقتصاد است و باید دولت دست از تصدی‌گری بردارد و این مسئله در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری هم مورد اشاره بود.

وی به موضوع طرح ساماندهی کارکنان دولت نیز اشاره و اظهار کرد: این طرح در مجلس تصویب شده و نمایندگان در خانه ملت با تمام توان از طرح حمایت می‌کنند، اما سازمان امور استخدامی مخالف جدی به نتیجه رسیدن طرح است که باید دید نتیجه این طرح طی سال‌جاری چه می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص اشتغال، گفت: اشتغالزایی در حیطه نمایندگان مجلس نیست، اما تا آنجا که بتوانم پیگیر مشکلات اشتغال مردم هستم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ