مسئولان و مردم برای مهار تورم و رونق تولید تلاش کنند

اقتصاد ایران: آستارا- نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: مسئولان و مردم سالی را که از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رونق تولید» نامگذاری شده را جدی گرفته و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: مسئولان و مردم سالی را که از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رونق تولید» نامگذاری شده است را جدی گرفته و به آن توجه ویژه داشته و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه چیزی که به عنوان شعار سال از آن یاد می‌شود تعیین یک راهبرد برای سال آینده است، افزود: مسئله‌ای که برای کشور حائز اهمیت باشد و بتواند سرنوشت کشور را تغییر دهد در قالب شعار سال مطرح می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس تورم را خروجی یک سیستم معیوب اقتصادی دانست و تصریح کرد: وقتی که اجزای یک سیستم اقتصادی درست کار نکند یکی از خروجی‌های آن تورم می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با تدبیری که مقام معظم رهبری اندیشیده‌اند باید توجه دولت، مجلس و همه دست اندرکاران به سمتی باشد که عمده توان علمی، امکانات و ظرفیت کشور به برنامه ریزی این مسئله سوق پیدا کند و ما در سال آینده در چنین مراسمی از موفقیت‌ها صحبت کنیم.

زیرساخت‌های آستارا برای صادرات با چالش مواجه است

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال در مورد نقش دولت در اقتصاد به صورت صریح و دقیق تاکید کردند، اقتصاد دولتی ناکارآمد است و باید مردم اقتصاد را اداره کنند که امید می‌رود مردم و جوانان دانشمندی که توان اداره صنایع را دارند، بخش‌های مختلف اقتصادی را در دست بگیرند.

نماینده مردم آستارا در مجلس یادآور شد: در قالب قانون اساسی بسیاری از صنایع خودمان را دولتی کردیم و با عدم سرمایه گذاری، بهره وری و عدم مدیریت مناسب بسیاری از این صنایع را به وضعیت نابسامانی دچار کردیم این خط مشی مشخص شد و رهبر انقلاب در ۲ سخنرانی که با فاصله کوتاهی داشتند اشاره صریح به اقتصاد دولتی را ناکارآمد عنوان و تاکید کردند؛ این مردم هستند که باید اقتصاد را اداره کنند.

مرحبا با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در آستارا، بیان کرد: زیرساخت‌های آستارا برای صادرات با چالش مواجه است.

وی اضافه کرد: انتظار و درخواست ما از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان پایانه‌ها این است که فکری برای حل این مسئله کنند و عده‌ای هم از این مسئله برای کسب سود سو استفاده و ایجاد بدنامی برای مسئولان امر می‌کنند که دستگاه نظارتی و قضائی برخورد لازم را داشته باشند.

نماینده آستارا با اشاره به اینکه پل جدیدی که در حاشیه راه آهن در حال احداث است برخلاف آن چیزی که مسئولان رده بالای وزارت خارجه و راه و شهرسازی در مصاحبه‌ها و رسانه ملی ارائه می‌کنند به این زودی آماده نمی‌شود، تصریح کرد: درخواست ما از وزارت راه و سازمان پایانه‌ها این است که اقدام سریع انجام دهند و اگر چه ملاحظاتی هم در مورد نحوه قیمت گذاری و خرید املاک مردم وجود دارد که باید به درخواست مردم توجه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ