تحصیلکرده ها با ابتکار و خلاقیت در جامعه نقش آفرینی کنند

اقتصاد ایران: سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جوانان به ویژه تحصیلکردها، می توانند با بکارگیری خلاقیت و ابتکار، بخشی از مشکلات بیکاری و نبود شغل را در جامعه برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در دیدار نوروزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار کرد: در کشور ما بیکاری و نبود اشتغال مهم‌ترین مشکل محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر آموزش در دانشگاه‌ها همراه با خلاقیت و ابتکار باشد، خروجی خوبی خواهد داشت.

وی کردستان را دارای ظرفیت‌های انسانی توانمند توصیف کرد و افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به جوانان جویای کار، امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در فرهنگ اسلامی کار و فعالیت اقتصادی امری مقدس تلقی می‌شود و در روایات اسلامی و دینی فردی که کار می‌کند از جایگاه والایی برخوردار است.

حجت الاسلام پورذهبی در بخش دیگری از سخنانش به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: ایشان در این دیدار، بر ضرورت اجتناب مدیران از غرور و انفعال تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: طبق فرموده رهبری، اگر مدیر نظام جمهوری اسلامی دچار این ۲ ویژگی شود دیگر امیدی به پیشرفت و آبادانی کشور نیست لذا باید مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان این موضوع را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان هم به وجود ۵۹۴ آموزشگاه دولتی و خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی برگزار شده در آموزشگاه‌های دولتی سطح استان رایگان است و جوانان می‌توانند از این فرصت برای یادگیری شغل و ورود به بازار کار استفاده کنند.

فردین وکیلی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای استان مجهز به تجهیزات و امکانات روز است، یادآور شد: ۵۲ تفاهم نامه با ادارات و ارگان‌های مختلف با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی منعقد شده که در حال اجرا است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ