ضیافت عاشقی|

مشکلات خانوادگی را این‌گونه حل کنیم + فیلم

اقتصاد ایران: کارشناس سبک زندگی اسلامی معتقد است: طبق آموزه‌های قرآن، گفتگوی صریح و دور از تکلف بسیاری از مسائل خانوادگی و اجتماعی را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی محقق قرآن کریم و کارشناس سبک زندگی اسلامی"گفتگو" را اصلی‌ترین روش ارتباط میان افراد عنوان کرد که در صورت رعایت نکات و ظرایف مربوط به آن، می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات سیاسی، اجتماعی و خانوادگی را مرتفع کرد.

شیخ الاسلامی تصریح می‌کند: یکی از مواردی که در زندگی امروز، آن را از دست داده‌ایم همین گفتگو است؛ یعنی ما زبان مشترک میان خود را از دست داده‌ایم.

این محقق قرآن کریم با اشاره به اینکه گفتگو در قرآن بسیار مورد توجه قرار گرفته، اظهار می‌کند: از همان ابتدای قرآن یعنی سوره حمد، یک گفتگو ایجاد شده و بسیاری از داستان‌ها و جریانات در قرآن، در بستر گفتگو  شکل گرفته است. 

کارشناس سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه امروزه در کشور ما و دنیا، گفتگو و آداب و شرایط آن از اهمیت بسیاری برخوردار شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته، می‌گوید: خداوند در آیه 52 سوره آل عمران یکی از ویژگی‌های گفتگوی خوب را «صراحت» عنوان می‌کند: «فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَىٰ مِنْهُمُ الْكُفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِی إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ آمَنَّا بِاللَّهِ وَاشْهَدْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ».

او توضیح می‌دهد: حضرت عیسی(ع) به عنوان یک پیامبر مردم را به خداپرستی دعوت کرد، اما وقتی احساس کرد مردم نمی‌خواهند ایمان بیاورند و بنای کفر دارند، بسیار صریح و بدون معطلی  پرسید: چه کسی حاضر است با من در مسیر خدا همراهی و یاری کند؟ حواریون حضرت گفتند ما همراه تو هستیم.

شیخ الاسلامی صراحت را رمز یک گفتگوی خوب عنوان می‌کند و می‌گوید: متأسفانه ما، ایرانی‌ها، به شدت با هم تعارف داریم و این رویکرد در میان زن و شوهرها، مدیران و کارمندان و سایر مردم وجود دارد. این در حالی است که طبق آموزه قرآن، حضرت عیسی(ع) احساس کرد باید حرف آخر را همان ابتدا بزند و تکلیف را روشن کند. در این مورد هم با ابهام و تعارف برخورد نکرد.

کارشناس سبک زندگی اسلامی خاطرنشان می‌کند: ما گاهی می‌ترسیم در صورت رک بودن، بدترین اتفاق بیفتد. اما باید به آن توجه کنیم. در عین حال وقتی صراحت داشته باشیم، نه سوء تفاهمی ایجاد می‌شود و نه دچار سختی می‌شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ