لو رفتن طرح نسخه اولیه ظاهر ویندوز ۱۲ + عکس

اقتصاد ایران: به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در مسیر توسعه‌ی ویندوز ۱۲، روی ظاهر نسخه‌ی اولیه‌ی این سیستم‌عامل به نتایج خوبی دست یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، اگرچه طبق برآورد‌ها و گزارش‌های قبلی، هنوز حدود یک سال تا معرفی ویندوز ۱۲ فاصله داریم، اما اکنون طرح‌هایی دردسترس قرار گرفته است که دیدگاهی کلی از ظاهر سیستم‌عامل مذکور به ما ارائه می‌دهد. 

مایکروسافت در اکتبر سال گذشته به‌طور تصادفی، نسخه‌ای جدید از رابط کاربری ویندوز ۱۱ را با نواروظیفه‌ی شناور و ناحیه‌ی اعلان در بالای صفحه به‌نمایش گذاشت. درحالی‌که اولین تصاویر فاش شده خیلی واضح نبودند، اما نسخه‌ی به‌روز و پیشرفته، به‌طور مشخص طراحی نسخه اولیه ویندوز ۱۲ را به‌تصویر کشید؛ سیستم‌عاملی که با نام رمز Next Valley شناخته می‌شود.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌تدریج راه خود را به‌سمت هدف نهایی طراحی ویندوز ۱۲ باز می‌کند. این شرکت در سکوت خبری، رشته‌های جدیدی در بیلد ۲۵۳۰۰ توسعه‌دهندگان اضافه کرده که موارد زیر را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند:

  • پنهان کردن ساعت نوار وظیفه
  • پنهان کردن زمان و تاریخ در بخش System Tray
  • گزینه‌ای برای پنهان کردن اطلاعات زمان و تاریخ در گوشه نوار وظیفه

برد سامز، معاون و مدیرکل نرم‌افزار Stardock در ویدیوی اخیر خود با‌عنوان ویندوز ۱۲ در روز روشن، به این موضوع اشاره کرده است.

سامز می‌گوید این تغییر زمانی معرفی شد که احتمالاً مایکروسافت درحال آزمایش رابط کاربری نوار وظیفه‌ی شناور برای Next Valley بود و وقتی به این نکته فکر کنیم، بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد.

طرح اولیه ویندوز 12

  به گزارش Neowin، مایکروسافت علاوه‌بر رابط کاربری ویندوز ۱۲، پیشرفت‌های جزئی دیگری در عملکرد این سیستم‌عامل داشته است.

پانوس پانای، مدیر ارشد اجرایی این شرکت توضیح داد نسل بعد ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۲ ترکیبی از تجربیات مبتنی‌بر قابلیت‌های ابری و هوش مصنوعی خواهند بود و مایکروسافت به‌آرامی درحال بهبود این ویژگی‌ها است. این شرکت از نظر امنیت نیز درحال از بین بردن اجزای قدیمی مثل MSDT و VBScript است؛ زیرا در گذشته بار‌ها مورد سؤاستفاده‌ی هکر‌ها قرار گرفته‌اند.

شاید این سؤال در ذهن شما باشد که پیش‌نیاز سخت‌افزاری برای نصب ویندوز ۱۲ چیست؟ طبق گزارش‌های قبلی احتمالاً سیستم‌های سازگار با ویندوز ۱۱ امکان اجرای بدون مشکل ویندوز ۱۲ را نیز دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ