نگاهی کارشناسانه به جی پی اس خودرو

اقتصاد ایران: امروزه استفاده از ردیاب خودرو که بسیاری از ما آن را با نام جی پی اس خودرو می‌شناسیم، بسیار اهمیت دارد.

- اخبار بازار -

به‌گزارش تسنیم و به نقل از اورنگ، سرقت وسایل نقلیه در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و افراد باید ایمنی کامل را برای خودرو خود رعایت کنند. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای برای شهروندان شده است.

استفاده از قفل فرمان، اطمینان از خارج‌کردن سوئیچ، قفل درب‌های ماشین حتی برای توقف‌های کوتاه و بالا بودن شیشه‌ها، راهکارهایی هستند که مانع از سرقت خودرو می‌شود و احتمال دزدی ماشین را پایین می‌آورد.

اما سوال اینجاست زمانی که ماشین به‌سرقت رفت چگونه می‌توان از محل آن آگاه شد؟ قطعا جی پی اس خودرو در این مسیر به شما کمک می‌کند. برای آشنایی کامل با این قطعه سخت‌افزاری و بسیار پرکاربرد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چند نوع جی پی اس خودرو وجود دارد؟

ابتدا باید بگوییم جی پی اس ماشین اصطلاحی‌است که در واقع به مسیریاب یا رهیاب‌ گفته می‌شود اما در کشور ما افراد زیادی ردیاب خودرو را نیز با همین نام می‌شناسند.

جی پی اس خودرو  که کار ردیابی را انجام می دهد در دو مدل قابل نصب و بدون نیاز به نصب تولید می‌شود. در نوع اول، جی پی اس برای کار نیاز به برق دارد. این برق از طریق باتری خودرو تامین می‌شود و از آنجایی که قطعه باید مخفی باشد حتماً از متخصص و نصاب حرفه‌ای نیاز به کمک می‌باشد.

نوع دوم یا بدون نیاز به نصب، معمولا ردیاب آهنربایی یا ردیاب دیاگی هستند. و با توجه به عدم نیاز به سیم‌کشی، افراد به‌راحتی می‌توانند از آنها بدون کمک نصاب استفاده کنند.

علاوه بر این دو نوع اصلی، مدل‌های مختلفی از نظر سخت‌افزاری و امکانات در بازار وجود دارد که شما در حین خرید باید به ویژگی هرکدام توجه کنید.

برای نمونه می‌توان به امکان خاموش‌کردن خودرو یا عدم اجازه به سارق برای روشن کردن آن اشاره کرد که در همه مدل‌ها وجود ندارد. و شما باید با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

جی پی اس خودرو چگونه عمل می‌کند؟

حال که می‌دانیم استفاده از  جی پی اس خودرو می‌تواند به ما در شناسایی مکان خودرو کمک کند، بهتر است نحوه کار آن را نیز بدانیم.

ردیاب یا جی پی اس خودرو می‌تواند به ماهواره‌ها متصل شود و از طریق آنها محل دقیق خود را تشخیص دهد. این قطعه از دو بخش اصلی تشکیل شده که یکی از آنها سیم‌کارت و دیگری جی‌پی‌اس است.

بخش جی‌پی‌اس، اطلاعات جغرافیایی را دریافت‌ کرده و همچنین قادر است سرعت و جهت خودرو را نیز تشخیص دهد. اطلاعات دریافت‌شده، در لحظه به سیم‌کارت انتقال داده می‌شود تا آنها را بروی سامانه ردیابی ارسال کند. و در آخر نیز توسط پیامک برای کاربر ارسال شده یا از طریق اپلیکیشن نصب‌شده بر گوشی همراه، قابل مشاهده است.

همه این قابلیت در یک سامانه ردیابی جمع می‌شود که می‌توان برند اورنگ را یکی از بهترین ارائه‌دهندگان سامانه ردیابی کشور دانست.

برای اینکه اطلاعات نمایش ‌داده شود باید سیم‌کارت، قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را داشته باشد. البته در صورتی که مسیری به اینترنت متصل نشود، تمامی اطلاعات ذخیره شده و با اولین اتصال برای کاربر ارسال خواهد شد.  سامانه ردیابی اورنگ  علاوه بر نمایش موقعیت جغرافیایی از طریق اپلیکیشن و مرورگرها، اطلاعاتی مانند سرعت حرکت و انحراف از مسیر را نیز تشخیص می‌دهد.

همچنین قابلیت خاموش‌کردن خودرو از راه دور برای زمانی که ماشین به‌سرقت رفته، در این سامانه وجود دارد که بسیار کاربردی است. در برخی مدل‌ها نیز می‌توان با قفل باتری خودرو و عدم اجازه برای روشن‌کردن آن، ماشین را از دست سارق نجات داد.

جی پی اس خودرو را از کجا تهیه کنیم؟

جی‌پی‌اس‌های بسیاری در دنیا تولید می‌شود که همه آنها در کشور ما وجود ندارند. اما ردیاب های برند اورنگ  که به کیفیت بالا مشهور هستند، به خوبی نیازهای بازار ایران را در طی چند سال گذشته برآورده کرده‌اند.

از آنجایی که دلیل اصلی استفاده از جی‌پی‌اس یا ردیاب خودرو برای گیر انداختن سارق و جلوگیری از به‌سرقت‌رفتن ماشین است، باید دستگاهی را انتخاب کنید که امکانات کاملی به شما ارائه دهد. همچنین این دستگاه باید از کیفیت بالایی برخودار باشد و با استفاده از آن دیگر نگرانی بابت سرقت خودرو نداشته باشید. تمام این موارد همان‌هایی هستند که ردیاب‌ های اورنگ را از سایر ردیاب ها جدا می‌کند.

جمع‌بندی

جی پی اس خودرو اصطلاحی است که به ردیاب خودرو هم گفته می‌شود. و وظیفه اصلی آن بررسی و نمایش اطلاعات مکانی ماشین به کاربر است.

روی این ردیاب سیم‌کارتی تعبیه می‌شود که اطلاعات و مسیرهای خودرو را در دستگاه ذخیره کرده و آنها را از طریق اپلیکیشن، وب یا پیامک به کاربر نمایش می‌دهد. از نظر سخت‌افزاری، جی‌پی‌اس در دو نوع نصبی و بدون نیاز به نصب تولید می‌شود که نوع اول بهتر است توسط نصاب در خودرو قرار گیرد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ