دولت جلوی واردات کالاهای تولید مشابه داخل را بگیرد

اقتصاد ایران: نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه افزون بر مسائل اقتصادی، معضلات اجتماعی نیز با تولید رفع شدنی است گفت: دولت جلوی واردات کالاهای تولید مشابه در داخل را بگیرد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تولید پایه بسیاری از ارکان اقتصاد است اظهار کرد: افزایش صادرات، کاهش واردات و اشتغالزایی از تولید نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افزون بر مسائل اقتصادی، معضلات اجتماعی نیز با تولید رفع می‌شود افزود: از همین رو در بسیاری از موارد وابستگی به تولید و تولیدمحوری در صدر قرار دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رهبری در سال‌های اخیر این رکن رکین را مورد تاکید قرار دادند یادآور شد: نتیجه حمایت تولید، اشتغالزایی است که بی‌واسطه ثمره تولید به شمار می‌رود، از سوی دیگر معضلاتی چون طلاق، نزاع و ازدواج دیرهنگام تابعی با واسطه و مرتبط به تولید است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که تولید افزایش پیدا می‌کند حتما تورم مهار می‌شود افزود: تورم دلایل مختلفی دارد از جمله سیاست‌های غلط وارداتی، چراکه هر چه بیشتر واردات‌محور باشیم ارز بیشتری نیاز داریم و در نهایت پایه پولی تقلیل می‌یابد و تورم ایجاد می‌شود.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: ده‌ها مسائل دیگر زاییده نگاه واردات محور است و علاج این موضوع با تولید خوب اتفاق می‌افتاد تا تورم بیشتر از گذشته مهار شود.

وی تصریح کرد: ارتباط وسیعی بین رشد تولید و مهار تورم وجود دارد از همین رو دولت امسال باید عزم جزم کند و بی‌هیچ دلیل و بهانه‌ای اجازه واردات اقلام مشابه کالاهای داخلی را صادر نکند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته وزارت صمت کالاهای موجود در داخل که قیمت و کیفیت خوبی هم داشتند را وارد کرده است گفت: این مهم تا ۳ هزار تن هم مشهود بوده و اسناد لازم در این بین موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: استفاده از مراکز رشد، خانه‌های خلاق و جوانان مستعد باعث رونق تولید و رفع نیاز به واردات خواهد شد.

آزادیخواه یادآور شد: مجلس اقداماتی در این راستا انجام داده و می‌تواند انجام دهد از جمله قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، مالیات بر عایدی سرمایه و طرح نظام بانکداری اسلامی که زمینه‌ خوبی برای کنترل تورم، مدیریت نقدینگی و رشد تولید بوده است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ