پویش «همراهان سفر ایمن» در استان زنجان اجرا می شود

اقتصاد ایران: زنجان- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای طرحی با عنوان پویش همراهان سفر ایمن خبر داد.

جعفر قزوینیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این پویش یکی از طرح‌هایی است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و به تبع آن اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در نظر گرفته است، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح، کاهش سوانح جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز است.

وی با یادآوری اینکه یکی از دغدغه‌های این اداره‌کل به عنوان متولی حمل و نقل در استان، اجرای برنامه‌هایی برای به حداقل رساندن آمار تصادفات جاده‌ای به خصوص در ایام پیک سفر است، ادامه داد: در همین راستا پویش همراهان سفر ایمن از سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز به اجرا گذاشته شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از مجتمع‌های خدماتی برون‌شهری استان برای اجرای طرح پویش همراهان سفر در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، امسال سه مجتمع خدماتی برون‌شهری برای اجرای این پویش مجوز دریافت کرده‌اند.

پویش همراهان سفر ایمن در ۱۰۰ نقطه از کشور در حال برگزاری است

قزوینیان با بیان اینکه پویش همراهان سفر ایمن در ۱۰۰ نقطه از کشور در حال برگزاری است، تصریح کرد: این پویش از ۲۴ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر با برنامه‌هایی که تدوین شده است، در سه مجتمع خدماتی برون‌شهری استان، در حال برگزاری است.

وی، اجرای موسیقی سنتی، استندآپ کمدی، مسابقه نقاشی کودک و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده را بخشی از آنچه که مسافران نوروزی تجربه می‌کنند، عنوان کرد و افزود: بی‌تردید مسافرانی که از مسیر استان زنجان عبور می‌کنند، با دیدن این برنامه‌ها و توقف در این مجتمع‌ها، استراحت کرده تا در ادامه، سفری بدون خستگی و با شرایط مطمئن‌تر را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه ارزیابی‌ها حاکی از آن است که آمار تصادفات جاده‌ای در مسیرهایی که شاهد اجرای پویش همراهان سفر بودیم، کاهش یافته است، عنوان کرد: خوشبختانه اجرای این پویش با صحبت‌هایی که با مسافران داشته‌ایم، اثرگذاری مطلوبی داشته و این موضوع در کل کشور ثابت شده است‌.

وی با یادآوری اینکه در اجرای این پویش، ستاد اقامه نماز استان نیز همکاری دارد، ابراز کرد: برنامه‌هایی در قالب آداب سفر از نظر اسلام، برنامه‌های نماز جماعت و سایر مباحث نیز در کنار برنامه‌های سرگرم کننده در مجتمع‌هایی که مجوز برگزاری این پویش را دارند، اجرا می‌شود.

قزوینیان در ادامه از آغاز برنامه‌های حوزه راهداری در کنار پویش همراهان سفر خبر داد و گفت: در این طرح نیز اقداماتی نظیر لکه‌گیری رویه آسفالت، شست‌وشوی تابلوها و علائم و همه اقداماتی که در حوزه راهداری نیاز است، انجام شده است.

این مسئول همچنین به افزایش میزان تردد ثبت شده توسط دستگاه‌های ترددشمار اشاره و اظهار کرد: تا به امروز افزایش ۱۰ درصدی تردد توسط دستگاه‌های ترددشمار استان به ثبت رسیده و با توجه به اینکه زنجان جزو استان‌های اول در زمینه جذب گردشگر نیست، اما این افزایش تردد حاکی از آن است که اقداماتی که در استان انجام شده، قابل قبول بوده است.

وی از افتتاح اتاق مانیتورینگ حمل و نقل در قرارگاه ستاد سفرهای نوروزی به عنوان اقدامی برای اولین‌بار در استان یاد کرد و افزود: با توجه به سامانه‌های مختلفی که در سطح جاده‌ها در اختیار داریم، همه تخلفات احتمالی خودروهای عمومی دارای کارت هوشمند به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در دومین روز از اجرای طرح رصد تردد خودروهای عمومی دارای کارت هوشمند، شاهد کاهش تخلفات از جمله سرعت غیرمجاز بودیم، به همین خاطر اجرای این طرح با قوت تداوم خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ