کدام خصلت بد انسان را در قیامت شبیه حیوان می‌کند؟

اقتصاد ایران: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه روز قیامت عملکردها افراد در جسم آنان منعکس می‌شود، گفت: عده‌ای با هدف از بین بردن آبروی دیگران به دنبال سوژه‌یابی، تهیه فیلم و پخش آن هستند که وای بر حال اینگونه افراد چرا که آن‌ها با ظاهر حیوانات در قیامت محشور خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ششمین روز ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: آیه یازدهم و چند آیه بعد از آن در خصوص معاد  و قیامت است چرا که دنیا محل گذر و زندگی اصلی در عالم قیامت است اما عده ای معاد را منکر می شوند.

وی افزود: قرآن کریم در چندین آیات مختلف این حقیقت را بیان نموده است و عده ای در گذشته و امروزه منکر معاد هستند که در گذشته به آن‌ها «دهری» می گفتند و امروزه نیز این گروه با عناوین لائیک و کمونیست‌ها شناخته می‌شوند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خداوند بارها در قرآن در خصوص معاد دلایل مختلف آورده است که یکی از آن‌ها همین آیه یازدهم سوره روم است که به نحوه خلقت و رجعت انسان اشاره دارد.

رفیعی تاکید کرد: خداوندی که از یک نطفه انسان را خلق نموده است آیا قدرت ندارد که بعد از مرگ مجددا انسان را به عالم قیامت بازگرداند؟.

*دنیا مادی پاسخگوی جزای جنایات افرادی همچون صدام نیست 

وی اظهار داشت: استدلال‌های بسیار زیادی در علم کلام وجود دارد که اولین استدلال، مبحث عدالت خداوند است چرا که انسان هایی مثل صدام و … جنایت‌های زیادی کرده‌اند و باید مجازات شوند و نمی‌توان در دنیا پاسخ این جنایت‌ها را داد  به همین خاطر باید عالم دیگری برای مجازات وجود داشته باشد که عالم قیامت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: دومین دلیل، برهان حکمت خداوند است مبنی بر اینکه این همه مخلوقات بیهوده و عبث آفریده نشده‌اند و اینگونه نیست که هدفی از این خلقت وجود نداشته باشد.

وی در ادامه گفت: دلیل سوم وجود معاد، رحمت واسعه الهی است که بخشی از این رحمت در دنیا و بخشی از این رحمت در معاد و عالم آخرت است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق آیات قرآن کریم، معتقدین به قیامت، مخلصانه، به دنبال انجام عمل صالح هستند و همواره در حال گره‌گشایی از کار دیگران بوده و به آسانی دیگران را اطعام و در راه خدا انفاق می‌کنند و دارای صبر و تحمل زیادی در راه خدا هستند.

رفیعی خاطر نشان کرد: اگر انسان بتواند در مصائب و سختی‌ها تحمل نماید و لب به ناشکری باز نکند می‌تواند به مراتب و مراحل معنوی برسد.

*اقتصاد سالم از آثار اعتقاد به معاد است

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اقتصاد سالم در جامعه از دیگر اثرات اعتقاد به معاد و قیامت است چرا که بخشی از مشکلات اقتصادی به خاطر گران‌فروشی، کم فروشی، بی انصافی، اختلاس، رشوه و ربا است.

وی افزود: یاد معاد موجب می شود انسان از نظر اقتصادی هم سالم باشد و در معاملات رعایت انصاف و تقوا را داشته باشد و از نظر اقتصادی ظلم نکند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی خاطر نشان کرد: بدترین چیزی که گریبان انسان را در قیامت می‌گیرد ظلم بر مردم است و هر کسی به فراخور شغل خودش می تواند ظالم باشد و این ظلم انواع و اقسامی دارد.

رفیعی یادآور شد: یک کارخانه‌دار می‌تواند میلیون‌ها تومان از حق ملت را ضایع کند و در مقابل یک راننده و یا یک مغازه دارد در حد چند هزارتومان، هر دو ظلم است و هیچ فرقی با هم ندارند.

وی تاکید کرد: حدود هفتاد نام در قرآن برای روز قیامت ذکر شده است و مجرمان در این روز از همدیگر جدا شده و مایوس می شوند و هیچکس نمی تواند در این روز شفیع آن ها شود و متفرق خواهند شد که در آیه ۱۲ تا ۱۴ سوره روم به این مسئله اشاره شده است.

رفیعی یادآور شد: حشر روز قیامت بر اساس عملکرد انسان در دنیا است و مومنان در قیامت با نور همراه می شوند و منافقان و خطا کاران در تاریکی حرکت خواهند کرد و عملکرد انسان حتی در جسم آن ها نیز منعکس خواهد شد و طبق روایت عده ای در قیامت در قالب حیوان وارد قیامت می شوند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: عده ای در دنیا به دنبال سوژه یابی و تهیه فیلم و پخش و از بین بردن آبروی دیگران هستند که وای بر حال اینگونه افراد چرا که اینگونه افراد در قالب حیوانات محشور خواهند شد، این‌ها همواره به دنبال آبروریزی و عیب یابی از دیگران هستند.

پایان پیام/78023

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ