ورود بیش از ۷ میلیون مسافر به خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: هفت میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۵۳ مسافر و زائر نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین ماه وارد خراسان رضوی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد ظهر سه شنبه در نهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی اظهار کرد: میزان ورودی به خراسان رضوی تا پایان روز هفتم فرودین ماه هفت میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۵۳ مسافر است، همچنین روز گذشته ۴۶۷ هزار و ۶۵۲ زائر به مشهد وارد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی بیان کرد: میزان اقامت در مشهد نیز طی ۲۲ روز گذشته پنج میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۱۹ نفر شب ذکر شده است.

وی افزود: میزان تکمیل ظرفیت در واحدهای اقامت رسمی ۷۷ درصد، واحدهای اسکان موقت ۶۲ درصد و اسکان اضطراری ۳۰ درصد ثبت شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: در استان خراسان رضوی با هدف هماهنگی دقیق‌تر و ایجاد تسهیلات برای زائران، جلسه‌ای با حضور نماینده دستگاه‌های قضائی، انتظامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت و فرماندار مشهد تشکیل و چند مصوبه برای پذیرایی زائران ثبت شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت برای عرضه وعده‌های پذیرایی در واحدهای اقامتی است اما چون بخش زیادی از زائران در اماکن غیر رسمی اقامت دارند، در هماهنگی میان اتاق اصناف و اماکن در مشهد و شهرستانها شماری از واحدهای رستورانی که شرایط و ظرفیت پذیرایی مردم در داخل را داشته باشند، بتوانند در تمام ساعات روز فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از جمله مجموعه‌هایی است که همیشه کمک مؤثری در اسکان مسافران داشته است، افزود: خوشبختانه استقبال زائران نوروزی از اسکان در مدارس خوب بوده است، ضمن اینکه تشکر ویژه‌ای از سرایداران مدارس برای کمک به خدمت رسانی داریم.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه چند سالی بودجه زیارت تعطیل شده بود و سال گذشته با اهتمام نمایندگان بودجه‌ای برای این منظور تعیین شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی زیارت در روزهای پایانی پارسال مقرر شد مدارس در ایام اسکان نوروزی از پرداخت مبالغ انرژی معافیت پیدا کنند، بنابراین همچنان پیگیر تحقق این مصوبه هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه روزه خواری در ملاعام هم از نظر قانونی و هم شرعی ممنوع است، افزود: عموم مردم به دلیل ارادت به سبک زندگی دینی رعایت این موارد را دارند، اگرچه اغلب زائران در سفر امکان روزه گرفتن را ندارند.

اقامت بیش از ۹۶ هزار مسافر در مدارس خراسان رضوی

در ادامه این نشست همچنین امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ۹۶ هزار و ۵۸۰ مسافر نوروزی در بیش از ۶ هزار مدرسه، از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا ظهر روز جاری اقامت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: این تعداد با حضور ۲۱ هزار و ۸۹۶ خانواده و ثبت ۲۲۷ هزار نفر- شب اسکان ثبت شده است.

وی گفت: در شب عید ظرفیت کامل اسکان مدارس مشهد تکمیل شد و با ثبت حضور ۴۰ هزار نفر اسکان در مدارس استان که ۳۲ هزار نفر آن در مشهد بود، بالاترین رکورد اقامت تاکنون در مدارس به ثبت رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ