سردار «محمدناصر اشتری» شهید شاخص امسال زنجان معرفی شد

اقتصاد ایران: زنجان- معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان گفت: سردار «محمدناصر اشتری» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ استان زنجان معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون رحیم پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران؛ با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا گرانقدر را به‌عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند که امسال نیز پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های انجام شده در شورای جهاد فرهنگی استان زنجان و شهرستان‌ها و همچنین بهره‌گیری از نظرات پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج، سردار شهید محمدناصر اشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان انتخاب و معرفی شده است.

وی با بیان اینکه معرفی شهید شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با سیره و سبک زندگی این شهدا است، افزود: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین شهدای جبهه مقاومت، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ضمن یادآوری رشادتها و از خودگذشتگی‌های بی نظیر شهدای ایران اسلامی خاطرنشان کرد: این سنت حسنه، فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

رحیم پور با تاکید بر اینکه معرفی شهدای شاخص در طول سالهای گذشته دستاوردها و برکات زیادی در حوزه تریوج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است، تصریح کرد: داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

سردار محمد ناصر اشتری شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در معرفی شهدا عنوان کرد: به منظور آشنایی هرچه بهتر و بیشتر نسل جوان با شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پر تردد شهر، اردوهای راهیان نور، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدای سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه شهدای والامقام و نشر وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان تاکید کرد: امروز اعتلای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در دنیا، مرهون خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت تا پای جان در مقابل مستکبران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در تاریخ به یادگار گذاشتند، ارزشمندی و قرب مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدا بود و این اوج کمال را در کلام و وصیتنامه آنان می‌توان دید.

رحیم پور با بیان اینکه به طور یقین خون پاک شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است، خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند جهت دریافت تصویر و زندگینامه سردار شهید محمد ناصر اشتری به کانال روشنا استان زنجان به آدرس https://rubika.ir/roshana_zanjan مراجعه کنند.

گفتنی است که سردار شهید محمدناصر اشتری «شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۲» متولد دوم خرداد سال ۱۳۴۱‏ در شهرستان «زنجان» بوده و ششم فروردین سال ۱۳۶۴‏ با سمت فرمانده تیپ ۲ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا، در شرق رود دجله عراق به فیض شهادت نائل آمده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ