هشدار کنست: اکنون زمان مناسبی برای تغییرات در وزارت جنگ نیست

اقتصاد ایران: رئیس کمیته امور خارجی و جنگ کنست ضمن هشدار درباره خالی ماندن جایگاه وزیر جنگ در وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، خواستار بازگشت «یوآو گالانت» شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یولی ادلشتاین» از اعضای حزب «لیکود» و رئیس کمیته امور خارجی و جنگ کنست، امروز (سه‌شنبه، ۲۸مارس) درباره پیامدهای برکناری «یوآو گالانت»، از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد.

طبق گزارش شبکه «الجزیره» و به نقل از رادیو ارتش رژیم اشغالگر، ادلشتاین در این باره تاکید کرده است: در مواجهه با وضعیت امنیتی فعلی، بسیار واضح است که بگوییم اکنون زمان مناسبی برای تغییرات در وزارت جنگ نیست.

رئیس کمیته امور خارجی و جنگ کنست ضمن دفاع از این موضع خود، تاکید کرد: در جلسه روز گذشته کمیته،گزارش نگران‌کننده‌ای را شنیدم و با توجه به اطلاعاتی که در این گفت‌وگوها ارائه شده، گالانت باید به جایگاه خود بازگردد. 

اظهارات اخیر وزیر جنگ کابینه تل‌آویو در انتقاد از طرح جنجالی اصلاحات قضایی، باعث شد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یک‌شنبه (۲۶مارس) او را از برکنار کند.

پایگاه خبری در این باره «آکسیوس» گزارش داد که نتانیاهو گالانت را متهم کرده که تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل را تضعیف کرده و پیش از مطرح کردن سخنانش، هماهنگی انجام نداده است.

روزنامه عبری «هاآرتص» در گزارشی فاش کرد که نتانیاهو به دنبال جایگزینی برای گالانت است. این روزنامه «آوی دیختر»، رئیس سابق شاباک و وزیر کشاورزی فعلی کابینه را به عنوان گزینه احتمالی برای جایگزینی گالانت معرفی کرده بود.

برکناری گالانت موجب تظاهرات خیابانی وسیع شهرک‌نشینان و واکنش منفی سیاستمداران تل‌آویو شد. به طوری که در پی تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برکناری وزیر جنگ، «عساف ضمیر» سرکنسول این رژیم در نیویورک هم استعفا داد و نگرانی واشنگتن را دو چندان کرد.

 «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی بیانیه‌ای و در واکنش به این تحولات، تصریح کرد: «ما عمیقاً نگران تحولات امروز در اسرائیل هستیم؛ [تحولاتی] که بر ضرورت دستیابی به سازش تأکید دارند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا یک هفته پیش  تماس تلفنی با نتانیاهو در خصوص طرح اصلاحات قضایی با او صحبت، و بر اهمیت «حفظ دموکراسی اسرائیل» تاکید کرده است.

پایان پیام/م

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ