نماینده مجلس: کشور را با پول دولتی نمی‌توانیم بسازیم/ ضرورت برخورد با پشت صحنه گرانی‌ها

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما کشور را با پول دولتی نمی‌توانیم بسازیم و باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌گیری کرد، گفت: باید با دانه درشت‌ها و کسانی که در پشت صحنه، گرانی‌ها را مدیریت می‌کنند برخورد شود.

مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل درباره شعار سال و راهکاری تحقق آن اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۴ سال است رویکرد اصلی کشور ما را در جهت حل مسائل معیشتی، زندگی و اقتصادی مردم قرار داده است و شاید باوجود تداوم و تکرار این شعارها و رویکردها بخشی در برخی دولت‌ها کمتر دیده شد اگر فرمان ولی امرمان را به‌خوبی اجرا می‌کردیم و مسؤولان به مسائل تولید توجه می‌کردیم شاهد این مسائل نبودیم.

وی افزود: دولت قبلی که همه تلاشش را در گرو ارتباط با غرب و حل مشکلات در این زمینه گذاشته بود اما دولت سیزدهم در همین بیش از یک سال گذشته  تحولات بسیار زیادی در ارتباطات منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی شاهد بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوستن به معاهده شانگهای و اوراسیا اشاره کرد و گفت: سند ارتباط ما با چین و روسیه و گشایش‌های منطقه‌ای با کشورهای مختلف که امروز شاهدش هستیم رویکرد درستی است که ملحوظ نظر قرار گرفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی موضوع مهار تورم که هر ساله ما به این موضوع دامن زده شده، تاکید کردند و باید بدانیم مدل مدیریت در داخل کشور باید تغییر کند.

سعادتی با بیان اینکه بیش از دو دهه است که مداخلات ارزی داریم، اضافه کرد: مداخلات ارزی ضربه زیادی به بدنه اقتصاد کشور وارد کرد و این سیاست درستی نبوده است و  باید عامل دیگر را بانک‌ بدانیم که عامل تورم هستند.

وی با اعلام اینکه میزان نقدینگی هم در کشور وجود دارد، عامل بعدی بوده است، بیان کرد: بحث اوراق بدون پشتوانه بانک مرکزی و چاپ اسکناس از مسائلی بوده که در مجلس یازدهم مورد بحث قرار گرفته و راهکار برون‌رفت این موضوع و ریل‌گذاری‌ها انجام و به دولت هم اعلام شد که در سال ۱۴۰۲ در مسیر جدیدی حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی که با دولت داشتیم شاهد پایین آمدن قیمت دلار در داخل کشور بودیم که امیدواریم این موضوع تداوم یابد.

سعادتی با تاکید بر اینکه امیدواریم با وحدت و انسجام بین قوا در بخش صنعت و تولید و کسانی که در خط مقدم جهاد اقتصادی هستند، توجه شود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم در حوزه راه‌های میان‌بر و ارائه تسهیلات مناسب و سرمایه‌ در گردش به تولیدکنندگان بهره بگیریم، موفق‌تر خواهیم بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری، گفت: باید بدانیم ما کشور را با پول دولتی نمی‌توانیم بسازیم و باید منابع موجود در کشور را به سمتی ببریم تا ابعاد موجود در کشور در حوزه صنعت، اشتغال، گردشگری، کشاورزی و سایر به این سمت سوق دهیم و راهکارش را هم مشخص کردیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قوانین بسیار مهمی طی سال‌های اخیر تدوین و ابلاغ شد، اظهار کرد: دولت قبلی اراده‌اش بر ارتباط بر غرب بود اما اکنون با وحدتی که ایجاد شده، ضعف‌ها را بر شمردیم البته کوتاهی‌هایی در برخی وزارت‌خانه‌ها به‌ویژه در بحث خودرو، مسکن و مباحث ارزاق عمومی شده که با صدور مجوز واردات ۲۰۰هزار دستگاه خودرو و همچنین راهکارهایی برای افزایش کیفیت خودرو شاهد رقابتی بهتر در این زمینه باشیم.

سعادتی یادآور شد: از روند ورود خودروها به هیچ وجه راضی نیستیم و در کنارش به کیفیت خودروها توجه کنیم و همچنین ساخت ۴ هزار مسکن این فضا را ایجاد کنیم طی چند سال آینده به روند کاهشی قیمت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید قیمت ارزاق پایین بیاید، تصریح کرد: بحث حمایت از تولید داخل و توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و در کنار آن نقش تعزیرات و برخورد با دانه درشت‌ها و کسانی که در پشت صحنه مدیریت می‌کنند و به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند برخورد جدی توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی صورت گیرد و در سال ۱۴۰۲ به مردم خبر گشایش در امور و تحولات اساسی و زیربنایی را اعلام کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ