توقیف ساعتی یک هزار دستگاه خودرو متخلف در البرز

اقتصاد ایران: کرج- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: یک هزار و ۱۹ دستگاه خودرو متخلف از ابتدای طرح نوروزی در بزرگراه‌های درون شهری این استان توقیف ساعتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور با بیان اینکه یک هزار و ۱۹ دستگاه خودرو متخلف از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) تاکنون، در بزرگراه‌های درون شهری این استان توقیف ساعتی شد، اظهار کرد: ۳۱ هزار و ۱۶۰ راننده متخلف نیز در این مدت به دلیل تخلف سرعت غیرمجاز اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تردد در معابر درون شهری البرز اضافه کرد: طی این مدت تصادفات منجر به فوت ۷۰ درصد و د تصادفات جرح ۶۵ درصد کاهش یافته است.

رحمتی پور گفت: این طرح به طور مستمر و به صورت شبانه روز در طول ایام نوروز اجرا خواهد شد و با تخلفات حادثه ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و عبور ازچراغ قرمز به طور قاطع برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح توقیف ساعتی، ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی در سوابق گواهینامه راننده متخلف، خودرو به مدت ۲ ساعت متوقف شده و یک بنر تحت عنوان "توقیف به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز" به خودرو الصاق می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز یادآور شد: برابر مصوبه چهارمین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات این استان، سرعت تردد در بزرگراه‌های درون شهری البرز برای سفرهای نوروزی ۱۰ کیلومتر کاهش یافت.

رحمتی پور اظهار کرد: نظارت بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان با هدف ایجاد امنیت ترافیکی، توسط تیم‌های پلیس بزرگراه، تیم‌های موتور سوار و خودرویی پلیس به صورت محسوس و نامحسوس و تجهیزات هوشمند منصوبه در معابر انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت شهروندان، تردد ایمن و نظم و امنیت ترافیکی اولویت پلیس بوده و با برهم زنندگان نظم و ناقضان مقررات راهنمایی و رانندگی برابر قانون، قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان متذکر شد: هدف پلیس ایجاد بستری ایمن برای سفرهای نوروزی شهروندان بوده و سلامتی هموطنان قابل مماشات نخواهد بود، در این راستا طرح توقیف ساعتی به منظور برخورد قانونی با تخلفات حادثه ساز و برهم زنندگان نظم و امنیت عبور و مرور و الزام رانندگان به رعایت مقررات و پرهیز از تکرار این قبیل تخلفات است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ