رفع تصرف ۱۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی بروجرد

اقتصاد ایران: بروجرد- فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان از رفع تصرف ۱۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان بروجرد ۱۵ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد به چرخه تولید بازگشت.

وی گفت: این تغییر کاربری‌های غیرمجاز شامل فنس‌کشی، محوطه سازی، خاک ریزی دیوارکشی، پی‌کنی بوده است که در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با دستور مقام قضائی و با حضور نیروی انتظامی، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امور اراضی شهرستان بروجرد با همکاری سایر عوامل ذیربط به انجام رسید.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان با تأکید بر ممنوعیت هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، تصریح کرد: مطابق ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اقدام به تغییر کاربری کنند، علاوه بر قلع‌وقمع بنا، به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغی به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد.

سرهنگ مویدی با بیان اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به‌منظور تأمین امنیت غذایی کشور، افزود: با هرگونه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا، دیوارکشی، فنس‌کشی و هرگونه خرد شدن اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد.

وی، از مردم استان درخواست کرد که برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده در راستای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ